PRAHA. Najväčší český zľavový portál Slevomat chce opustiť zľavový trh a zamerať sa na predaj luxusnejšieho tovaru. On-line napríklad predal 30 domov a niekoľko aut. Stále viac sa Slevomat zameriava na predaj zájazdov a dovoleniek - minulý rok predával 220-tisíc pobytov.
Výpredajový tovar má v ponuke nahradiť postupne drahší. "Kedysi obvyklé výpredaje tak striedajú exkluzívne ponuky šité na mieru, často aj úplne bez zľavy. To je trend, ktorým sa chceme do budúcnosti uberať, a zľavový trh, ktorý sme vytvorili, úplne opustiť," povedala riaditeľka Marie Chytilová.

Dlhodobo podľa nej rastie priemerná suma, ktorú zákazníci cez portál minú, v súčasnosti dosahuje 709 českých korún (26 eur približne). Oproti minulosti ponúka Slevomat aj ponuky v hodnote desiatok tisíc korún, v niekoľkých prípadoch aj za milióny.
V ponuke tak možno nájsť hodinky českej značky Prim, luxusné vozidlo Cadillac Supercharged, zájazdy do Dubaja, Brazílie či New Yorku, elektroniku Pioneer alebo značkovú kozmetiku a oblečenie.
"Chceme sa stať dobrými partnermi pre veľké značky, či už v móde, tovare alebo službách. Určite chceme na svojich stránkach stále častejšie ponúkať známe hotely či reštaurácie," dodala riaditeľka.
Vlani Slevomat ponúkol sortiment, ktorý zľavové weby doteraz v Česku neponúkali. "Či už išlo o predaj nových áut alebo domov. Limitovaná ponuka v obmedzenom časovom období pritiahla desaťtisíce záujemcov," uviedla Chytilová.