SME

Veľký prieskum: Čo ľuďom prekáža na bankách

Ľuďom na Slovensku prekáža, ak im bankári neodbytne núkajú produkty, ktoré nechcú.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: ARCHÍV SME - Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Neprehľadný internetbanking, dotieraví bankári, ale aj množstvo poplatkov. To sú veci, ktoré najviac hnevajú Slovákov pri využívaní bankových služieb.

Vyplýva to z celonárodného prieskumu kvality bánk, ktorý uskutočnil hodnotiaci systém Staffino v spolupráci s porovnávacím webom Finančná hitparáda na vzorke 3300 ľudí.

Veľa klikov, žiadny výsledok

Nelichotivé prvenstvo získal internetbanking, každý piaty človek ho vo svojej banke považuje za neprehľadný a nespoľahlivý.

„Aby som dostávala informácie, ktoré potrebujem, musím sa strašne veľa preklikávať. Pri zadávaní prevodov musím zadať mimoriadne veľa údajov. Som veľmi sklamaná,“ posťažovala sa napríklad Daniela.

SkryťVypnúť reklamu

Približne štrnásť percent ľudí kritizuje neochotu a neprofesionalitu bankárov. Obzvlášť im vadí, ak im zamestnanci opakovane núkajú produkty, ktoré nechcú.

Skúsenosti s tým má aj Vladimíra, ktorá sa do prieskumu takisto zapojila.

„Stalo sa mi, že som v jednom telefonáte musela trikrát zopakovať, že nechcem navyšovať limit na svojej karte. Už som bola naozaj naštvaná. Moje „NIE“ bolo jasné od začiatku. Chápem, že aj zamestnanci banky majú svoje kvóty, ale toto bolo priveľa,“ povedala.

Ľuďom ďalej prekáža výška poplatkov, dĺžka vybavenia, byrokracia či zavádzajúce reklamy.

„V mojich očiach ste sa stali symbolom neférovosti. Vkuse meníte podmienky, rušíte služby v rámci balíka a sprísňujete podmienky na získanie zliav,“ odkázal svojej banke napríklad Peter.

SkryťVypnúť reklamu

Call centrá fungujú, ako majú

Klienti sa v prieskume mali vyjadriť aj k tomu, čo si na službách bánk najviac pochvaľujú. Každý piaty oceňuje kvalitu a spoľahlivosť call centra či príjemné priestory pobočiek.

"Na call centre mi vždy poradia a vyjdú v ústrety. Ešte sa mi nestalo, že by mi nezodpovedali otázku alebo nevyriešili problém. A to som klientom viac ako desať rokov," uviedol v prieskume Marcel.

Zaujímavé je, že ľudia dobre ohodnotili aj prístup zamestnancov, pričom v rovnakom prieskume iní ľudia povedali, že im správanie zamestnancov vadí.

Internet

Ilustračné foto

Vyšetrovanie sa zameriava najmä na krajne pravicové prejavy.


TASR 5
Súvisiace témy: Banky
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Zvládli by ste za volantom šmyk? Inštruktor hovorí, čo chýba dnešným vodičom
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  2. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  4. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 20 334
  2. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 6 106
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 5 414
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 4 079
  5. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 3 081
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 629
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 2 373
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 195
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 25 692
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 15 810
  3. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 11 413
  4. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 10 818
  5. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 10 091
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 985
  7. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 7 288
  8. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 150
  1. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  2. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
  3. Roman Kebísek: Básnik Byron vraj „miloval len jednu“ – Chaworthovú
  4. Věra Tepličková: O Cintuloch a Ficoch alebo Otázky bez odpovedí
  5. Marcel Rebro: Ruský oligarcha: Keď máš všetko, len nie istotu, že sa dožiješ večere
  6. Marian Nanias: Pokus odvolať predsedníčku Európskej komisie (EK) Ursulu von der Leyen.
  7. Radko Mačuha: Pozor ! Cyril a Metod. Vstup len na povolenie.
  8. Marcel Rebro: Ako chutí ruský mier? Po obuškoch.
SkryťZatvoriť reklamu