NEW ALBANY. Kedysi úspešná módna značka Abercrombie & Fitch známa polonahými ľuďmi v reklamách a obrovským logom na každom kuse oblečenia je na predaj. Firme nepomohla zmena vedenia ani posledný pokus o zmenu imidžu.
Trh túto správu ocenil. Akcie vzrástli o 14 pecent na 14,50 dolára pred stredajším otvorením po tom, čo agentúra Reuters uviedla, že maloobchodný predajca oblečenia pre mladých najal investičnú banku na posúdenie záujmu o prevzatie, píše server Business Insider.
Zatváranie predajní
Rozhodnutie spoločnosti prichádza v čase, keď viaceré tradičné maloobchodné siete v Amerike zatvárajú predajne a vyhlasujú bankroty v takých množstvách, aké tu neboli od finančnej krízy.
On-line predajcovia svojim kamenným konkurentom berú značný podiel na trhu a spoločnosti ako Abercrombie majú problémy zostať nad vodou.
Abercrombie začiatkom marca ohlásil, že zatvorí 60 amerických obchodov, čím sa celkový počet znížil na približne 674 - pokles o 20 percent od roku 2013.
Spoločnosť tak urobila po štvrtom štvrťroku, keď predaje ďalej poklesli o 13 percent.
Spoločnosť Abercrombie sa snažila získať späť zákazníkov zmenou imidžu značky. Namiesto sporo odetých modeliek a modelov začala ukazovať reálne oblečenie. Z tričiek a mikín išlo do úzadia charakteristické a všadeprítomné logo značky. A zmenou prešli aj ponuré obchody s atmosférou striptérskych barov.
Sláva a pád idolu
V deväťdesiatych rokoch minulého storočia sa značka Abercrombie&Fitch stala pojmom v oblasti módneho oblečenia pre tínedžerov. Zmenu v smerovaní priniesol nový šéf spoločnosti Mike Jeffries, ktorý nesie zodpovednosť za jej najväčšie úspechy, ale aj úpadok.
Mladým sa značka pri kurze, aký nastavil Jeffries, páčila stále viac. Abercrombie predával cez sex. Odvážne kampane sporo odetých modeliek a nerealistické štandardy fyzickej krásy o to viac kritizovali rodičia tých, ktorí si oblečenie kupovali.
Pridali sa aj škandály v podobe obvinení modelov a zamestnancov z netradičných a nie práve zákonných nárokov spoločnosti na dokonalý vzhľad zamestnancov. Na výslnie módnej značky začal padať tieň čoraz väčšej kritiky.
Keď Jeffries v roku 2006 vyhlásil, že ich oblečenie je len pre dobre vyzerajúcich ľudí a nikoho iného, tak pravdepodobne značke udelil poslednú ranu, z ktorej sa nespamätala ani po jeho verejnom ospravedlnení.
Kríza maloobchodov
Abercrombie & Fitch rozhodne nie je jediný reťazec, ktorý sa v súčasnosti trápi. Americké siete ako Sears, Macy's, JCPenney a viac ako tucet ďalších amerických maloobchodníkov tiež oznámili masové zatváranie obchodov na tento rok. Dohromady pôjde o viac ako 3 200 predajní, uvádza Business Insider
Abercrombie najal investičnú banku Perella Weinberg Partners, aby riadila potencionálny predaj spoločnosti. Vôbec však nie je isté, či niekto prejaví záujem, dodáva agentúra Reuters.
Ak sa potenciálny záujemca nájde, získa firmu zrejme za výhodnú cenu, aspoň v porovnaní so situáciou z minulého roka. Hodnota spoločnosti klesla podľa Business Insidera o 61 percent od dosiahnutia 16-mesačného maxima v marci 2016.