JANA ESCHER a PAVEL PRIBIŠ založili spoločnosť Boataround, cez ktorú si môžete objednať konkrétnu loď a stráviť na nej niekoľko týždňov.
Firmu založili len pred rokom, dnes ponúkajú viac ako 80 destinácií. Dovolenku môžete stráviť napríklad v Chorvátsku, Grécku, Španielsku, ale aj v Karibiku
„Rastieme a hľadáme nových ľudí, ktorých na ďalší rast potrebujeme. Zároveň sme rozšírili aj ponuku jácht. Kým vlani sme ich mali 200, tento rok ich už máme viac ako 2700,“ hovorí Pribiš.
Pred vyše rokom ste založili startup s názvom Boataround. Ako ste sa vy dvaja spoznali?
Jana Escher: „Pred šiestimi rokmi sme pre spoločnosť Booking.com rozbiehali služby na Slovensku, pričom ja som mala na starosti operatívu a Pavel mal na starosti obchod. Pavla spoločnosť neskôr vyslala do Maďarska otvoriť prvú pobočku, mňa do Bangkoku. Tam som mala na starosti najprv operatívu a neskôr nadnárodné hotelové siete.“
Cez vašu spoločnosť sa dajú požičať jachty, pričom spôsob fungovanie je na princípe Airbnb. Kedy takýto nápad vznikol?
Kto sú zakladatelia Boataroundu
Jana Escher
Vyštudovala francúzsky jazyk a literatúru v kombinácii s estetikou na Filozofickej fakulte Univerzity Komenského. Pracovať začala v prvom päťhviezdičkovom hoteli na Slovensku, neskôr ju to odvialo do Booking.com. V Rakúsku pomáhala rozbiehať slovenský trh. Neskôr pracovala v Bangkoku, aby sa po rokoch vrátila späť na Slovensko a založila spoločnosť Boataround.
Pavel Pribiš
Ekonóm, ktorý je jachtárskym nadšencom. V Booking.com pracoval viac ako päť rokov. Túto značku pomáhal budovať na Slovensku, v Česku, Maďarsku a nakoniec na Ukrajine. Na Slovensko sa vrátil po takmer 12 rokoch, aby založil spoločnosť Boataround.
Pavel Pribiš: „Vznikal postupne. O takejto firme som uvažoval už pár rokov. Ale až potom, ako sme v Booking.com rozvíjali špičkovú firmu, sme si začali veriť, že to zvládneme.“
Čo sa stane v hlave človeka, ktorý sa rozhodne odísť z takej veľkej korporácie ako Booking.com a založí si vlastnú malú firmu?
P. P. „V Booking.com som bol päť rokov mimo domova. Buď som teda cestoval, alebo riešil veci v Maďarsku. Prioritou bol návrat domov.“
J. E. „Chcela som sa vrátiť na Slovensko. Mimo domova som bola tiež päť rokov. Najprv som bola v Rakúsku, neskôr som odišla do Thajska. U mňa prevládol aspekt niečo dokázať, a najmä to dokázať z môjho rodného Slovenska. Za to stojí aj ukončenie kariéry v nadnárodnej spoločnosti.“
Bola v segmente, do ktorého ste išli diera na trhu? Nikto iný takéto služby neposkytuje?
P. P. „To by som netvrdil. Sú určite ľudia, ktorí takúto službu poskytujú. Myslíme si, že to vieme robiť lepšie. Veď aj v čase, keď prišiel na trh Booking.com, už existovali desiatky webov na rezerváciu hotelov na internetovej báze. Booking ten trh vedel inovovať a ponúknuť lepšie riešenie a vďaka tomu získal obrovský podiel na trhu.“
Tvrdíte, že v porovnaní s vašimi konkurentmi to viete robiť lepšie. Čo to znamená?
P. P. „Vieme to urobiť tak, aby klient z našej služby profitoval viac, ako keby využil služby konkurencie. Znamená to, že mu vieme ponúknuť relevantnejšie výsledky vyhľadávania a dať lepšiu cenu. Zároveň vieme priniesť aj aspekt hodnotenia jácht, reálne fotografie jácht a široký výber lodí. Ľudia teda nevidia len obsah, ale môžu si aj prečítať, čo iní zákazníci povedali o tej-ktorej jachte.“
J. E. „Práve obsah je pre nás veľmi dôležitý a dávame naň najväčší dôraz. Pri prezeraní jácht na webe sa totiž veľakrát stáva, že jachta nemá reálne fotografie. Nastane situácia, že zákazník si prenajme jachtu, ktorej ozajstné fotografie ani len nevidel. To, ako jachta vyzerá, zistí až pri jej preberaní. My ukazujeme iba reálne jachty s overenými fotografiami. Klient si môže jachtu na fotkách pozrieť nielen zvonku a zvnútra, ale aj vidieť, aké má meno.“
Akú máte však istotu, že jachta je stopercentne overená? Chodíte ich aj fyzicky skontrolovať?
J. E. „Áno. Keď sme založili firmu, bolo to vôbec prvé, čo sme urobili. Sadli sme do auta, natlačili vizitky a išli do Chorvátska, pričom sme nemali ešte ani webovú stránku. V Chorvátsku sme postupovali od dverí k dverám a stretávali našich budúcich partnerov.“