BRATISLAVA. Tržby skupiny Kofola za prvý kvartál tohto roka klesli o 8,4 % na sumu 49,7 mil. eur, pričom za to isté obdobie minulého roka to bolo takmer 54,3 mil. eur. Zisk EBITDA za prvý kvartál oslabil o 48,7 % na 2,92 mil. eur.
Informovala o tom prostredníctvom tlačovej správy spoločnosť Kofola. Podľa finančného riaditeľa skupiny Daniela Buryša spoločnosť pokles hospodárskych výsledkov očakávala.
„Hospodárenie najviac ovplyvnila pokračujúca rekonštrukcia nášho biznisu v Poľsku, investície do miezd našich zamestnancov, nárast cien surovín, a tým pádom zodpovedajúce zdraženie našich produktov,“ povedal Buryš.
Pozitívny vplyv na hospodárenie mal naopak jadranský región, kde tržby vzrástli o 16,4 %. Česko a Slovensko vykázali stabilné tržby.
Najväčší skokan v portfóliu skupiny je značka UGO, ktorej tržby medziročne narástli o 31 % na 702 tisíc eur. Ako ďalej spoločnosť uviedla, Kofola plánuje v júni tohto roku podporiť rast značky UGO akvizíciou výrobcu čerstvých šalátov, čo by malo značke pomôcť lepšie pokrývať záujem o zdravšie potraviny.
„Vďaka tomuto kroku rozšírime svoje portfólio o čerstvé potraviny určené do retailových predajní a budeme tiež lepšie pokrývať zvýšený dopyt po čerstvých ovocných a zeleninových šťavách i šalátoch," uzavrel Buryš.
Skupina Kofola je výrobca nealkoholických nápojov so siedmimi výrobnými závodmi na piatich európskych trhoch. Celkovo skupina Kofola bez ruského podniku zamestnáva 2 100 ľudí.