BRATISLAVA. Lidl cez sociálnu sieť zagratuloval konkurenčnej firme Kaufland za „pekné druhé miesto“ v súťaži projektov firemnej spoločenskej zodpovednosti. Spôsob, akým poblahoželal konkurentovi, sa nesie v duchu série vtipných kampaní, v ktorých sa vlastnícky spríbuznené reťazce naoko do seba navážajú.
Lidl reagoval na pôvodný inzerát Kauflandu, v ktorom sa pochválili ziskom druhého miesta v rámci súťaže Múza Merkura za kampaň Vložte kúsok zodpovednosti aj do nákupného košíka.
V rovnakej kategórii sa umiestnila na prvom mieste práve obchodná sieť Lidl. Konkurentovi preto pri gratulácii nezabudla pripomenúť, že práve oni zvíťazili v danej kategórii.
Cieľom súťaže, ktorá sa konala v rámci Slovak Retail Summite 2017, bolo oceniť najkreatívnejšie marketingové a komunikačné projekty v oblasti retailu realizované na Slovensku, píše server Stratégie.sk.

Nejde o prvé doťahovanie sa týchto dvoch firiem, ktoré majú spoločného majiteľa - nemeckú skupinu Schwarz.
Do seba sa pustili napríklad na konci minulého roka, kedy sa Kaufland obul do Lidla v reklamnom spote. V ňom Kaufland ukazoval skupinku ľudí na domácej party, ktorá sa chystá jesť vlastnoručne pripravené sushi.
V paródii Lidlu si jedna z hostiek všimla, že namiesto čerstvej ryby dostala párok. Pán domáci sa zrejme inšpiroval legendárnym amatérskym receptom “levné sushi po česku”.
Po dvoch týždňoch od zverejnenia spotu na YouTube prišla reakcia Lidlu. Reťazec na Facebooku nasadil kampaň na párky, ktoré “naozaj ulahodia aj ako sushi, k pečivu, prívarkom, vajíčkam či do polievok,” pričom práve časť so sushi je extra zvýraznená žltou farbou.