WASHINGTON. Skupina spoločností, ktoré tvoria približne polovicu cukrárskeho sektora, prišla s iniciatívou, ktorá má, aspoň naoko, obmedziť príjem cukru u spotrebiteľov.
Spoločnosti Mars, Nestlé, Lindt, Ferrera Candy a Ferrero sa podľa magazínu fortune.com. zaviazali, že do roku 2022 vyrobia polovicu svojich produktov v baleniach s najviac 200 kalóriami.
Spoločnosť Mars uviedla, že z vlastnej iniciatívy investovala v minulom roku 200 miliónov dolárov do výskumu a vývoja samotnej výroby.
Napríklad v posledných týždňoch spustila výrobu nových cukríkov M&M's a Maltesers, ktoré obsahujú menej ako 200 kalórií na balenie.
Má tiež 100-kalóriové verzie výrobkov Snickers, Milky Way, Twix, Skittles a Starburst.
To určite neznamená, že výrobky sú zdravšie, ale že spotrebitelia budú mať na výber aj menšie kalorické prehrešky.
Na západných trhoch sa oveľa častejšie ako u nás predávajú sladkosti v multibaleniach, ktoré sú výhodnejšie z pohľadu ceny, no nie z pohľadu tuku na bruchu.
Ďalším krokom prospešným pre spotrebiteľov má byť označenie o energetickej hodnote, ktoré má byť bez výnimky uvedené na prednej strane balenia. To je v Európe už štandard, no napríklad v Spojených štátoch zatiaľ nie.
Prvá spolupráca
Prezidentka spoločnosti Mars Chocolate North America Tracey Masseyová povedala, že ide o prvý spoločný krok viacerých firiem v oblasti "zdravia".
Iniciatíva vznikla v spolupráci s neziskovou organizáciou Partnership for a Healthier America. Neprichádza úplne dobrovoľne. Štáty po celom svete začínajú výrazne tlačiť na producentov sladených nápojov, fastfoodové reťazce a výrobcov sladkostí pre rozšírenú nadváhu v spoločnosti, najmä u mladých.
V boji proti cukru už niektoré krajiny zvažovali dane na nezdravé potraviny či rôzne obmedzenia pri ich predaji.
Sama Masseyová uviedla k projektu uviedla, že je lepšie spraviť niečo dobré z vlastnej iniciatívy, ako byť regulovaný štátom.
Tučnejšie tržby
Začiatkom tohto roka prezident spoločnosti Nestlé Paul Bakus povedal, že firmy by mali kráčať s tým, čo požaduje zákazník, no zároveň neobetovať chuť výrobku.
Riaditeľ pre vonkajšie záležitosti Anthony Guerrieri tvrdí, že v menších a menej kalorických baleniach vidia potenciál pre rast.
Výrobcovia cukroviniek doteraz zmenšovali gramáž najmä z dôvodu šetrenia nákladov. Mnohé výrobky prešli v ostatných rokoch nenápadnou úpravou hmotnosti, pričom cena, samozrejme, ostala často rovnaká. Firmy to zväčša zdôvodňujú rastúcimi nákladmi na výrobu.