Hoci nakupovanie cez internet zažíva v ostatných rokoch obrovský úspech, nájde sa sféra, kde to neplatí a zákazník sa radšej zastaví po tovar v kamennej predajni. Podľa poslednej štúdie z konca minulého roka, ktorú pre Združenie vydavateľov a kníhkupcov SR vypracovala agentúra Median SK, si veľká časť
Slovákov knihy najčastejšie kupuje v kníhkupectvách, až potom nasleduje nákup cez internet. Štúdia monitoruje slovenský knižný trh v roku 2015 a údaje pochádzajú zo vzorky osemtisíc respondentov. Zaujímavosťou je, že počet nákupov cez internet rastie v mestách, kde sú aj veľké siete kníhkupectiev.
„Bratislava je klasickým príkladom. Človek by si myslel, že na slovenskom vidieku, kde nie je toľko možností, bude internetový predaj oveľa silnejší, ale nie je to tak. Spôsobuje to asi časová zaneprázdnenosť ľudí žijúcich v mestách,“ približuje situáciu podpredsedníčka Združenia vydavateľov a kníhkupcov SR Valéria Malíková.
“Nákupy kníh v kamenných kníhkupectvách viac ako dvojnásobne prevyšujú počet nákupov kníh cez internet.
„

Nákupy kníh v kamenných kníhkupectvách viac ako dvojnásobne prevyšujú počet nákupov kníh cez internet. Analytik obchodu agentúry Terno Ľubomír Drahovský nepovažuje prevládajúci konzervativizmus pri nákupe kníh len za slovenské špecifikum.