BRATISLAVA. Ľudia, ktorým sa nevydarí dovolenka, zrejme dostanú nové páky na získanie odškodného. Kým doteraz mohli cestovnú kanceláriu žalovať napríklad za hygienu v izbách, po novom by im stačilo uviesť, že z dovolenky nemali dostatočnú radosť.
Navrhujú to viacerí právnici a akademici z komisie, ktorá pripravuje nový Občiansky zákonník. Hovorili o tom aj minulý týždeň na stretnutí s ministerkou spravodlivosti Luciou Žitňanskou (Most-Híd).

Vo svete to funguje
„Áno, bavili sme sa o tom, či nezavedieme špeciálny inštitút, ktorý by ešte viac chránil spotrebiteľa. Vo svete sa označuje ako ´strata radosti z dovolenky´,“ potvrdzuje poslanec Smeru Róbert Madej, ktorý sa na stretnutí komisie zúčastnil.
„Všetko bude závisieť od detailov, ako sa to napíše do zákona. Aby niekto nezískal predstavu, že ak príde na dovolenku a bude na nej pršať, tak môže automaticky žiadať peniaze späť,“ hovorí Madej.
Predseda komisie Marek Števček, ktorý je expertom na občianske právo, na rokovaní pripomenul, že podobné odškodňovanie funguje vo viacerých krajinách. Majú ho napríklad Nemci, Rakúšania, Belgičania či Estónci.