BRATISLAVA. Čechov stále bavia Mimoni. Práve tieto žlté postavičky sú medzi značkami najviac kopírované. Záujem o nich neupadá, a to aj napriek tomu, že ich film mal premiéru už pred dvoma rokmi.
Česká obchodná inšpekcia vlani zachytila až 47-tisíc falzifikátov. To je oproti roku predtým nárast o päť percent. Ak by sa tieto fejky predali, znamenalo by to pre majiteľov ochranných známok škodu vo výške 207 miliónov českých korún (približne 7,8 milióna eur).
Správu priniesol web lidovky.cz.
Najviac zhabali kontrolóri vecí s Mimoňmi, šlo o necelých 2500 kusov. Zástupkyňa ochranných známok Zuzana Jugová pred časom pre SME vysvetlila, že v súčasnosti imitujú skôr trendy a fejky sa tak často objavujú vo vlnách.
Väčšiu robotu s hľadaním fejkov majú preto na tržniciach spoločnosti ako Walt Disney Company či Lego.
Druhým najviac zadržaným falzifikátom boli veci od navrhára Michaela Korsa. Nasledoval Luis Vuitton s približne 1860 kusmi a veci z rozprávky Frozen.

Najviac fejkovaným tovarom bolo vlani v Čechách oblečenie, nasledovali audio a video produkty a na treťom mieste sa umiestnili hračky.