ŠTOKHOLM / BRATISLAVA. Švédsky nábytkársky gigant Ikea začína pre svojich zákazníkov hľadať nové chute jedla.
Mäsové gule, ktoré predáva vo svojich 389 obchodných domoch po celom svete, sa začínajú návštevníkom pomaly prejedať.
Do svojho vývojového centra vo švédskom meste Älmhult láka start-upové firmy na svoj Ikea Bootcamp, píše český spravodajský server idnes.cz.

Vysoká odmena
Mladým firmám Ikea ponúkne od septembra do decembra tri mesiace ubytovania, odmenu 20-tisíc eur, prístup k technike reťazca a okamžitú spätnú väzbu od jej odborníkov.
„Nechceme podiel vo vašej firme, chceme s vami len spolupracovať a možno sa nakoniec staneme vaším zákazníkom,“ píše Ikea na webe celej akcie.
Švédka nábytkárska spoločnosť sa snaží posilniť odkaz na zdravý životný štýl, čo sa podľa idnes.cz už v súčasnosti prejavuje v jej ponuke. Zákazníci si v Ikea môžu napríklad kúpiť vegetariánske mäsové gule.
Reťazec sa okrem toho plánuje zamerať i na projekty v oblasti mestského farmárčenia, ochutnávok v prostredí virtuálnej reality, uskladnenia jedál či hľadania nových a nečakaných prísad do jedál.
Z celkových tržieb vo výške 34,2 miliardy eur predaj jedla a nápojov tvorí 1,7 miliardy eur, teda asi päť percent.
Tento trend sa posilňuje, pričom podľa časopisu Forbes Ikea zistila, že pre jedlo sa do obchodu vracia skoro tretina jej zákazníkov.
Navyše, dobré a lacné jedlo môže ľudí presvedčiť, že za podobné nízke ceny si môžu kúpiť i nábytok, pripomenul server Business Insider.

Aj ďalšie firmy
Ikea do svojho inovačného centra nehľadá len kuchárov. Obzerá sa aj po dizajnéroch, technikoch či inžinieroch, ktorí majú vymyslieť, ako firmu udržať v kurze v oblastiach logistiky tovaru, používateľskej prívetivosti alebo moderných technológií.
Nábytkárska spoločnosť nie je jedinou veľkou firmou, ktorá sa snaží získať nápady od začínajúcich podnikateľov. Podobné kroky robia aj ďalšie giganty.
Riziko straty pozície na trhu si podľa agentúry Reuters uvedomili napríklad Danone, Campbell Soup či General Mills.