BRATISLAVA. Do prvej stavebnej ligy sa Miroslav Remeta, vyšetrovaný pre machinácie s daňami, dostal len v polovica roka 2014, keď s ním štát podpísal zmluvu na výstavbu tunela Višňové. Zákazku za bezmála pol miliardy eur vtedy získal aj s talianskou stavebnou spoločnosťou Salini Impregilo, ktorá má hlavné slovo pri výstavbe najdlhšieho tunela v krajine.
Dovtedy sa Remetova stavebná spoločnosť Dúha skôr podieľala na menších stavebných prácach. Na diaľnici medzi Fričovcami a Sviniou na východe krajiny robila napríklad prekládku a výstavbu nového potoka, cez súťaže získala rekonštrukcie pár hasičských staníc, ale to boli zákazky v hodnote pár stotisíc eur.
Dúha stavala aj niektoré priemyselné parky - v Kechneci neďaleko Košíc či v Záborskom neďaleko Prešova. Na východe Slovenska sa Dúha zviditeľnila modernizáciou električkových tratí v Košiciach, ktorú odovzdávala po termíne.
Remetova spoločnosť Dúha je dnes stredne veľkou stavebnou spoločnosťou. Za rok 2016 jej tržby dosiahli niečo viac ako 30 miliónov eur. Strabag, ktorý je na čele rebríčka, mal tržby v roku 2015 cez 450 miliónov eur, druhý Doprastav cez 300 miliónov.

Ako sa k tunelu dostal
K svojej životnej zákazke na tunel Višňové sa Dúha dostala vlastne náhodou. V súťaži, ktorú vypisoval ešte Ján Figeľ z KDH, neponúkla najnižšiu cenu a skončila až na treťom mieste.