Napriek tomu Tesla potvrdzuje, že ešte stále je kam sa posunúť. Svedčí o tom aj jej model vo vyhotovení SUV s prívlastkom X. Profit mal možnosť previezť sa v novinke.
Ako zaujať vo svete futuristického dizajnu SUV? Len ťažko, napriek tomu pohľad na Teslu X vzbudzuje okamžite záujem. Nielen efektným otváraním zadných dvier nahor, ale aj štýlovou a zároveň agresívnou prednou maskou bez vzduchových otvorov.
Veľkosť auta, ktoré vo všeobecnosti pôsobí kompaktným dojmom, si človek naplno uvedomí až v jeho blízkosti. Plnohodnotne dokáže konkurovať väčšine súčasných modelov SUV. To sa prejavuje naplno aj vnúri. Žiadne zbytočné vypukliny, stĺpiky, prechody. Účinná jednoduchosť sa v tomto prípade rovná priestrannosti.
Tesla X nafúkla pôvodný model S a posunula sa o krok ďalej. Najmä vo vyhotovení a prepracovaní. Použité materiály sú iné, ako je človek zvyknutý pri súčasných autách. Čelné sklo, ktoré sa tiahne do polovice strešnej karosérie a vynikajúco odfiltruje aj silné slnečné svetlo, je bezkonkurenčné.
Úložný priestor
Všetko, čo je pri iných autách pokusom, v prípade Tesly X je samozrejmosťou. Aj kompaktné predné a zadné sedadlá, masívny volant a skutočne obrovský stredový displej.
Len čo si človek zvykne na futuristický dizajn auta, okamžite mu začínajú chýbať odkladacie priestory vpredu a najmä vzadu. Mladá rodinka s výbavou pre dve deti by len ťažko našla miesto (okrem kufra), kam veci uložiť, ak nie pod nohy.
To ale kompenzuje všetko ostatné. Batožinový priestor je dostatočne veľký a široký, riešenia teda existujú. Menší priestor je, pochopiteľne, aj pod prednou kapotou, kde inak hľadáme motor. Systém vyklápania zadných dverí vytvorí obrovskú dieru do auta, a preto akékoľvek nastupovanie či ukladanie detí do sedačiek je viac než komfortné.
Zo skúseností v parkovacích domoch môže mať človek obavy, aby otváraním zadných dverí neoškrel okolité autá. Do šírky je ich systém otvárania výborne vyriešený a vďaka kĺbovému systému majú dvere značnú rezervu v šírke.
Otázne je to do výšky, keď niektoré klasické garáže nemusia poskytovať dostatok miesta. Zatváranie zvnútra je na tlačidlo a netreba sa po ňom naťahovať.
Bezhlučná jazda
Najviac si však možno vychutnať komfortnú, tichú jazdu Tesly X, keď je počuť len okolitý vzduch a kolesá auta. Veľké disky dokážu perfektne odfiltrovať nerovnosti, čo zvyšuje jazdný komfort.
Tak ako aj vnútorné prepracovanie, materiály a technológie, ktoré vás obklopujú. Aj tu nastal určitý posun od modelu S a cítiť to od sedačiek až po 17-palcový displej.
Volant je lepšie držať oboma rukami, najmä keď stlačíte „plynový“ pedál na podlahu. Obrovský ťah z nuly je atypický. Testovaný model označený ako 90D má pohon všetkých kolies a z nuly na 100 km/h zrýchli za päť sekúnd.
Reálny dojazd sa pohybuje okolo 400 kilometrov a výkon je 525 koní. Ak máte k dispozícii stotisíc eur a ste fanúšikom technológií a ekologických áut, Tesla X je momentálne jednoznačná voľba.