PRAHA, BRATISLAVA. Telekomunikačná firma O2 od utorka večera eviduje výpadky služieb v roamingu, zákazníci sa nevedia prihlásiť do siete. Bez prihlásenia v sieti nevedia telefonovať ani surfovať na internete. Keď sa už mobilom prihlásiť podarí, telefonický hovor sa môže prerušovať.
Zákazníci O2 Slovensko a tiež materskej firmy O2 Česká republika majú problémy s prihlásením sa do siete miestnych operátora v roamingu a nemôžu realizovať prichádzajúce, odchádzajúce hovory, SMS, MMS či využívať dátové služby, potvrdila hovorkyňa spoločnosti Tereza Molnár.
„Ospravedlňujeme sa za výpadok našich služieb v oblasti roamingu a volaní do zahraničia,“ píše telekomunikačný operátor.
Volať nie je možné ani zo Slovenska do cudziny. Podľa operátora výpadok nastal na strane dodávateľa Cetin, ktoré pre O2 zaisťuje telekomunikačnú infraštruktúru, na odstránení problému pracujú.
Problémy má operátor od utorka večera (30. mája), medzinárodné hovory sa podarilo v značnom rozsahu obnoviť, píše ČTK.
Podľa najnovších informácií by za výpadkom roamingu mohol byť hackerský útok na medzinárodnú ústredňu firmy Cetin alebo softvérová chyba.
Výpadok sa dotkol približne 250-tisíc klientov operátora O2, ktorí sú v zahraničí. Povedal to člen predstavenstva spoločnosti Cetin Michal Frankl.
Generálny riaditeľ firmy Peter Slováček uviedol, že ide o vážny výpadok, ktorý vo svojej kariére nezažil. "Pracujeme nepretržite na odstránení problémov," reagoval. Podľa Frankla bude firma problémy zákazníkom O2 kompenzovať.
Správu budeme aktualizovať akonáhle bude k dispozícii správa o obnove roamingu O2.