NEW YORK. Na čele rebríčka najhodnotnejších značiek sveta BrandZ Top 100 zostáva spoločnosť Google.
Hodnota značky Google sa medziročne zvýšila o sedem percent na 245,6 miliardy dolárov. Informuje o tom spoločnosť Millward Brown, ktorá rebríček zostavuje.
Druhé miesto tento rok opäť obsadila technologická spoločnosť Apple, za ktorou nasledovala softvérová firma Microsoft.
Celková hodnota stovky najcennejších značiek sveta oproti vlaňajšku stúpla o osem percent na 3,6 bilióna dolárov.
Do prvej desiatky, v ktorej dominujú americké firmy, sa tento rok prvýkrát prebojovala čínska technologická značka Tencent.
Desať najcennejších značiek sveta v roku 2017:
Poradie | Značka | Odvetvie | Hodnota v miliardách dolárov | Zmena hodnoty v % |
1. | technológie | 245,6 | +7 | |
2. | Apple | technológie | 234,7 | +3 |
3. | Microsoft | technológie | 143,2 | +18 |
4. | Amazon | maloobchod | 139,3 | +41 |
5. | technológie | 129,8 | +27 | |
6. | AT&T | komunikácia | 115,1 | +7 |
7. | Visa | financie | 111 | +10 |
8. | Tencent | technológie | 108,3 | +27 |
9. | IBM | technológie | 102,1 | +18 |
10. | McDonald's | reštaurácia | 97,7 | +10 |