RÍM, BRATISLAVA. Známu orieškovú nátierku Nutella si mohlo sedem miliónov talianskych zákazníkov kúpiť v balení, aké nemal nikto iný na svete. Postarala sa o to kampaň s názvom Nutella Unica, v ktorej vzniklo sedem miliónov jedinečných farebných obalov.
Kampaň vymyslela reklamná agentúra Ogilvy & Mather Italy. Sloganom bolo heslo "Rovnaký ako ty nie je nikto." Cieľom kampane bolo vyzdvihnúť heslo rozmanitosti, čo je podľa reklamky aj charakteristická črta temperamentného talianskeho národa.
Agentúra Ogilvy & Mather Italy na svojej webovej stránke informuje, že jednotlivé motívy vznikli softvérovo použitím prepracovaných algoritmov.
Krém z lieskových orieškov v originálnych baleniach mal u Talianov taký úspech, že sa sedem miliónov balení vypredalo za jeden mesiac.
Nejde o úplne originálny počin. Nápojový gigant Coca-Cola pred dvomi rokmi v Izraeli a vlani následne v Spojených štátoch vytvoril v spolupráci s firmou HP podobnú kampaň. V predaji bolo vtedy niekoľko miliónov fliaš Coca-Coly light, z ktorých každá mala unikátny obal. Aj tie vygeneroval počítačový softvér.

Nutella zas mala na Slovensku pred časom kampaň s personalizovanými obalmi. Zákazníci si mohli nechať vytlačiť obal Nutelly, na ktorom bolo meno podľa ich výberu.