SEATTLE. Americký internetový predajca Amazon poskytne viac investičných pôžičiek iným predajcom, ktorí predávajú svoje výrobky na jeho stránkach. Chce im tak pomôcť zvýšiť tržby, z ktorých má podiel. Vyplýva to z rozhovoru viceprezidenta sekcie Amazon Marketplace Peeyush Nahar s agentúrou Reuters.
Len vlani podnik pridelil pôžičky v objeme 1 miliardy dolárov, v rokoch 2011 až 2015 to bolo 1,5 miliardy dolárov. Predajcovia peniaze použili na zvýšenie zásob alebo ponúkli svoj tovar na internetových stránkach Amazonu v zľave.
Pôžičky sa pohybujú v rozmedzí 1000 dolárov až 750 tisíc dolárov, úroky podľa predajcov bývajú medzi šiestimi až 14 percentami. Pôžičku si od Amazonu zatiaľ vzalo viac ako 20 tisíc maloobchodníkov. Tradiční poskytovatelia úverov sa firmám pôžičky zdráhajú poskytovať od finančnej krízy z roku 2008.
Ďalšie peniaze si Amazon berie za to, že za nich vybaví objednávku a uprednostní ich ponuku vo vyhľadávači tovaru. Aby obmedzila riziko, má spoločnosť prístup k firemným údajom svojich predajcov v takmer reálnom čase. O pridelení pôžičky sa rozhoduje aj podľa hodnotenia, aké výrobky jednotlivých predajcov dostávajú od zákazníkov.
Pôžičky Amazon zatiaľ poskytol predajcom v Spojených štátoch, Británii a Japonsku. Podľa Nahar ich plánuje ponúknuť aj na iných trhoch, napríklad v Kanade, Francúzsku a Číne.