Loading
...
BRATISLAVA. Coca-Cola uvádza na trh novú receptúru koly bez cukru pod označením Coca-Cola No Sugar (v preklade bez cukru). Informuje o tom portál news.com.au.
Najnovšia kola bez cukru je už štvrtá v poradí. V roku 1982 výrobca po prvýkrát predstavil zákazníkom nesladený nápoj pod názvom Diet Coke (na mnohých trhoch predávaný pod názvom Coca-Cola Light), v roku 2006 uviedol na trh Coca-Colu Zero.
V roku 2013 firma predstavila Coca-Colu s alternatívnym prírodným sladidlom stévia a teraz v piatok 9. júna uviedla na trh najnovšiu Colu bez cukru.
Loading
...
Novinka je dostupná zatiaľ v Austrálii, kde nápojový koncern zákazníkom rozdá dva milióny bezplatných vzoriek. Spoločnosť nápoj No sugar už otestovala v Mexiku, postupne ju preto zrejme začne predávať aj na najväčšom trhu v USA.
Výrobca informoval, že odborníci strávili päť rokov testovaním, kým sa im podarilo namiešať takú receptúru Coca-Coly bez cukru, ktorá by sa najviac podobala originálnej chuti.
„Myslíme si, že sme sa po prvýkrát priblížili ku klasickej chuti Coca-Coly,“ uviedol austrálsky prezident Coca-Coly Roberto Mercadé vo vyhlásení.
Aj značku Zero koncern propagoval tým, že obsahuje "plnú chuť" Coca-Coly s nulovým obsahom cukru.
Verzia No sugar sa bude predávať istý čas aj spolu s Coca-Colou Zero, no podľa viacerých austrálskych médií by novinka mala staršiu verziu postupne nahradiť.
Svetový výrobca nesladených nápojov je od polovice 20.storočia nútený vysporiadať sa so silnejúcimi aktivitami verejnosti aj štátov proti konzumácii cukru a špeciálne sladených nápojov.
Konzumácia sýtených limonád na mnohých trhoch klesá, Coca-Cola sa preto snaží reagovať na zmenené spotrebiteľské správanie novými verziami známych nápojov s umelými sladidlami. Vo viacerých krajinách používa koncern označenie Zero aj pre ostatné značky ako Sprite či Fanta.