Keď Európska komisia zavedie diaľničné mýto aj pre osobné autá, ľudia na Slovensku budú platiť za prejazd diaľnicami desaťnásobne viac. Tvrdí to web napalete.sk. Ten sa vo svojom texte odvoláva na niektoré krajiny, ktoré v minulosti prešli z diaľničných známok na elektronické mýto. O aké krajiny však ide, nespomína.
Európska komisia naozaj navrhuje elektronické mýto aj pre osobné autá do 3,5 tony. Pre osobné autá to má byť podľa návrhu Komisie najskôr v roku 2027, a aj tento termín ešte nemusí byť konečný, lebo členské krajiny sa na tom ešte nedohodli.
O samotnej výške poplatkov za prejazd diaľnicami Európska komisia vôbec nehovorila. Zatiaľ nie je jasné, či sa sadzby mýta budú určovať na celoeurópskej úrovni, alebo to ostane právomocou vlád členských krajín.

Ide o prvotný návrh, ktorý bude predmetom rokovaní nielen poslancov v Európskom parlamente, ale aj jednotlivých členských štátov. Je pravdepodobné, že ak by sadzby mýta určovali členské štáty, Slovensko by tlačilo na nižšie sadzby mýta, ako napríklad Rakúsko či Nemecko.
Web napalete.sk zároveň tvrdí, že týmto krokom sa opäť raz zaťažia nespoplatnené cesty a mestá a obce to katapultuje do doby, keď ešte neboli diaľnice.
Slovensko pritom bude mať možnosť spoplatniť aj cesty nižšej kategórie. V prípade kamiónovej dopravy už tak urobilo. Elektronickým mýto spoplatnilo nielen diaľnice a rýchlostné cesty, ale aj cesty prvých tried, hoci nižšou sadzbou. Týmto krokom chcelo Slovensko dostať kamiónovú dopravu na autostrády.