SEATTLE/BRATISLAVA. Spoločnosť Amazon si zadala patent na systém, ktorý zabráni nakupujúcim v kamenných obchodoch porovnávať ceny online, píše portál theverge.com.
V praxi by to mohlo znamenať, že ak sa zákazník napojí na wifi sieť v kamennom obchode, predajca môže pomocou novej technológie zachytiť internetové stránky, ktoré si prezerá.

Ak zistí, že si kupujúci zisťuje informácie o konkurenčných cenách výrobku, môže obsah nežiaducich webových stránok zablokovať. Zablokovať môže prístup k celej internetovej stránke alebo k jej presmerovaniu.
Účel patentu je zrejmý. Má zabezpečiť, aby si spoločnosť udržala zákazníkov, ktorí by chceli odísť ku konkurencii, len preto, že ponúkne tovar za nižšiu cenu.
Zdá sa, že technológia bude účelný iba prostredníctvom wifi siete v obchode, takže prostredníctvom vlastných dát sa k informáciám o konkurencii dostanete.
Kamenné predajne pre mnohých zákazníkov v súčasnosti fungujú iba ako showroomy, kde si pozrú tovar, pozisťujú informácie a následne ho nakúpia na internete lacnejšie. Je preto o to ironickejšie, že takýto patent pochádza práve od Amazonu.
Generálny riaditeľ spoločnosti Jeff Bezos tvrdí, že zatiaľ sa nedá odhadnúť, čo nový patent prinesie, ani kedy ho v obchodoch skutočne zavedú.
Aj keď sa návrh zdá kontroverzný, obmedzené wifi siete aj v súčasnosti fungujú na mnohých predajných miestach. Obchody ponúknu cez internetové pripojenie iba prístup k stránke obchodu, prípadne k obmedzeným informáciám. Kto chce porovnávať ceny, môže, samozrejme, využiť kedykoľvek svoje mobilné internetové pripojenie. Ak nie je práve niekde na periférii so slabým signálom.