Kedy ste naposledy navštívili e-shop a naplnili virtuálny nákupný košík?
Podľa prieskumov ste tak pravdepodobne urobili minimálne raz za posledné tri mesiace. Či už ste siahli po móde, elektronike alebo knihách, jedno je isté – online nakupovanie sa teší čoraz väčšej obľube aj medzi Slovákmi.
Nedôvera k nakupovaniu prostredníctvom internetu klesá, za čím stoja najmä pribúdajúce pozitívne skúsenosti zákazníkov. Podľa prieskumu Slovenskej asociácie pre elektronický obchod je so svojím online nákupom spokojných až 94 percent kupujúcich.
Najviac zákazníkov majú e-shopy medzi mladými ľuďmi vo veku 25 – 34 rokov, pričom až 97 percent z nich nakúpilo na internete minimálne raz v živote. Viac po tejto forme nakupovania siahajú ženy, najpredávanejšími produktmi sú móda a knihy.
Najčastejšie minuté sumy na internete sa pohybujú v rozpätí od dvesto do päťsto eur.
Šetria čas i peniaze
Podľa Miroslava Uďana, odborníka na problematiku e-shopov, je ich hlavným úspechom čas, ktorý šetria zákazníkom.