BRATISLAVA. Kúpite si celý melón a až po prekrojení zistíte, že má vnútri namiesto pevnej dužiny riedku kašu a nedá sa jesť. Zaplatili ste zaň niekoľko eur a neviete, či ho môžete vrátiť, alebo vám obchod takúto reklamáciu neuzná.
Zákon myslí aj na takéto prípady a stanovuje určité pravidlá reklamácie. Čo však na výmenu melónov hovoria samotné obchody?

Fotka nestačí
Občiansky zákonník hovorí, že veci, ktoré sa rýchlo kazia, môže zákazník reklamovať najneskôr deň po tom, čo si ich kúpil. Ak by to urobil po tom, akékoľvek práva mu zanikajú. Týka sa to všetkej čerstvej zeleniny a ovocia, a teda aj melónov.
Do obchodu treba priniesť nielen bloček, ale aj celý melón ako dôkaz. Následne sa obchod rozhodne, či reklamáciu uzná a zákazníkovi melón buď vymení, alebo vráti zaplatenú sumu.