BRATISLAVA. Prima banka konečne povedala, ako bude pristupovať ku klientom, ktorých získa zo zanikajúcej Sberbank. Obe banky sa už o dva týždne, 1. augusta, spoja a značka Sberbank prestane u nás existovať.
Napriek tomu banky doteraz verejne nehovorili o tom, či klientom ostanú rovnaké ceny a služby, na ktoré boli zvyknutí alebo si budú musieť vybrať z produktov Primy. Žiadne detaily nemajú ani na svojich webových stránkach.

Rovnaké účty aj karty
„Aj po zlúčení s Prima bankou budú môcť klienti Sberbank využívať svoje produkty a služby tak ako doteraz. Ostanú im pôvodné čísla účtov, platobné karty, elektronické bankovníctvo, ako aj ďalšie služby,“ uvádza hovorkyňa Prima banky Eva Čonková.
3,7 miliardy eur
Aktíva v asi takej hodnote bude mať spojená Sberbank a Prima banka, bude tak šiestou najväčšou bankou v krajine.
Denník SME si to overoval aj na infolinkách oboch bánk, predstavoval sa ako obyčajný klient. Operátorky zhodne potvrdili, že pre klientov Sberbank sa nič nezmení, ostanú im rovnaké služby aj ceny.
Zároveň poznamenali, že Prima banka bude tento týždeň posielať všetkým klientom Sberbank list alebo e-mail, kde im objasní všetky podrobnosti.
Z toho vyplýva, že hoci ostávajú do spojenia bánk len dva týždne, klienti doteraz nevedeli, čo sa s nimi stane a čie produkty vlastne budú využívať.
Lacnejšia Prima?
Hoci klienti budú môcť naďalej využívať produkty Sberbank, predpokladá sa, že ich Prima banka bude nahovárať na svoje vlastné. Podrobnejšie porovnanie ukazuje, že to pre nich môže byť výhodnejšie.