Eric Feunteun je riaditeľom pre program elektromobility francúzskej automobilky Renault. Tá ponúka najpredávanejší e-model v Európe Renault Zoe.
„Šoférovanie elektrických áut vám dáva pozitívnu emóciu,“ vraví v rozhovore pre SME Feunteun.
Automobilka Renault vyvíja a vyrába čoraz viac elektrických áut. Jedným z príkladov je Renault Zoe. Je elektromobilita budúcnosťou automobilového priemyslu?
„Nie, je to súčasnosť. Prvé elektrické vozidlo s plným dojazdom sme uviedli na trh pred viac ako štyrmi rokmi. Naším zákazníkom sme vďaka tomu mohli poskytnúť viac ako stotisíc elektrických áut, čím sme sa stali lídrom. Sme na to veľmi hrdí, keďže nie je to iba o začiatku vývoja, ale aj jeho udržaní a následnom vývoji troch položiek.“

O ktorých položkách v tomto konkrétnom prípade hovoríte?
„Ide o autonómiu, rýchlosť nabíjania a dojazd, čo ovplyvňuje cenu. Naše produkty v týchto troch oblastiach preto neustále zlepšujeme.“
Akým spôsobom?
„Mohli ste to vidieť na minuloročnom autosalóne v Paríži. Ukázali sme na ňom Renault Zoe, ktorý má dojazd 400 kilometrov. V Bruseli sme zas ukázali nové Kangoo s novou batériou. Snažíme sa o neustále zlepšovanie v týchto položkách, keďže máme veľmi silné aktívum. Je to naša stratégia, a ako ste mohli vidieť na tohtoročných autosalónoch, všetci sa chystajú držať podobnej stratégie.“
Čo to pre vás znamená?