Nie sú určené do škatúľ a plastových fliaš, ale na pochutnanie si či osvieženie. Je manažérom inovácií cideru v globálnej spoločnosti a prezidentom Európskej asociácie výrobcov cideru.
Cider je nápoj, ktorý na Slovensku nemá takmer žiadnu vážnu tradíciu. Jabĺčkové víno, ktoré sa mu historicky a chuťovo akotak približuje, bolo skôr zaznávaným nápojom tulákov a študentov, ktorí mali hlboko do vrecka. Sám som mal k nemu veľmi rezervovaný vzťah. Ani cider, ktorý som si zo zvedavosti raz kúpil kdesi v pražskej krčme, ma nenadchol.
Začal som mu rozumieť až po stretnutí so Jeanom-Pierrom Stassenom v belgickej fabrike, ležiacej kúsok od hraníc s Nemeckom. V malebnom, na pohľad kopaničiarskom kraji som cideru prišiel na chuť.
Mimochodom, nápoj z Prahy bol cider asi len podľa názvu. Predaj a výroba ciderov v našich končinách a aj celosvetovo majú stúpajúci trend. Je to najrýchlejšie rastúci trh salkoholickými nápojmi na svete. Rastie päťkrát rýchlejšie ako trh s pivom a trikrát rýchlejšie ako trh s vínom.

Cider môže na pohľad pripomínať pivo alebo víno. Môže tak aj chutiť. Väčšinou je sladší než pivo a ľahší než víno. Stassenovci majú 125 rokov skúseností s výrobou cideru a s pestovaním jabĺk.
Rodinná firma je v súčasnosti súčasťou globálnej spoločnosti Heineken, ktorá už aj na Slovensku v Hurbanove vyrába dva druhy cideru.
Okrem toho sa do ciderov pustilo aj niekoľko menších výrobcov. Ich produkty väčšinou dostať v menších predajniach, na farmárskych trhoch a v reštauráciách.