BRATISLAVA. Bratislavčanka Martina išla so svojím synom na vlakovú stanicu, pretože mu chcela vybaviť preukaz na cestovanie. Keďže priniesla zlú fotografiu, pracovníčka za okienkom ich poslala do fotobúdky, ktorá stojí vnútri stanice.
Martina vhodila do automatu štyri eurá, no jej syna neodfotil. Zistila, že dotykový displej nefunguje a tlačidlo, ktorým by fotenie stornovala, tam nie je.
Na automate síce našla telefónne číslo, na ktoré sa pokúsila zavolať, aby získala svoje peniaze späť. No telefón jej nikto nezdvihol, a tak nahnevaná bez fotiek aj peňazí odišla.
Nejde pritom o ojedinelý problém, automaty na fotografie, kávy, fľaškové nápoje či cukrovinky už neraz ľuďom „zhltli“ peniaze a nevydali tovar alebo im vydali nižšiu sumu, ako mali.
Pretože zväčša ide o malé sumy, ľudia to často neriešia a nesťažujú sa. Aké však majú práva a musí im prevádzkovateľ automatu vydať zadržané peniaze?