BRATISLAVA. Vystúpi z vlaku a prejde cez hlavnú stanicu na predstaničné námestie. Turista s ťažkým plecniakom si namiesto autobusu mestskej hromadnej dopravy sadá do prvého voľného taxíka, ktorý neďaleko stanice uvidí.
Po pár kilometroch jazdy mu vodič oznámi cenu. Namiesto troch či štyroch eur, ktoré by zaplatil, ak by si taxík privolal cez mobilnú aplikáciu alebo telefonicky cez dispečing, platí 20 eur.
O takýchto príbehoch každoročne informujú viaceré médiá. Vysoký účet za krátku jazdu je pritom legálny.
Keď si totiž cestujúci vezme taxík zo stanovišťa, ako sú napríklad pred bratislavskou hlavnou stanicou, platí výrazne vyššie cestovné než pri telefonickej či on-line objednávke.
Niektorí taxikári majú minimálne jazdné pri nástupe zo stanovišťa aj 15 eur, hoci pri telefonickej objednávke sú to štyri až päť eur.
Na privysoké ceny sa cestujúci pravidelne sťažujú, dovedna dostala Slovenská obchodná inšpekcia dvanásť podnetov, osem bolo opodstatnených.
Taxikárov navyše rieši aj mestská polícia. „Od začiatku roka 2017 do konca júla bolo vykonaných 146 kontrol,“ povedal Marek Papajčík z bratislavského magistrátu.

Zmeny v pravidlách
V čase, keď majú niektorí taxikári v Bratislave zlé meno, magistrát pripravuje nové všeobecne záväzné nariadenie o regulácii taxislužieb. Návrh chce zverejniť do konca tohto roka.