NEW YORK. Americká spoločnosť Amazon, ktorá je najväčším internetovým predajcom na svete, hľadá na svojom domácom trhu partnera, s ktorým by predávala vstupenky na kultúrne a spoločenské podujatia.
S odvolaním sa na oboznámené zdroje o tom informovala agentúra Reuters. Amazon už je v tejto aktivite úspešný v Británii.
Ak sa firme podarí partnera nájsť, môže zásadne zmeniť scénu veľkého a lukratívneho trhu. Americkí spotrebitelia majú averziu k poplatkom pripočítaným k cenám vstupeniek, pričom usporiadatelia športových a iných podujatí chcú zvýšiť predaj.

Amazon by zase mal ďalšie lákadlo, ako dostať svojich zákazníkov do predplatenej služby Amazon Prime.
V súčasnej dobe je jednotkou na americkom trhu spoločnosť Ticketmaster, ktorá je vo vlastníctve firmy Live Nation Entertainment. Vzhľadom k jej pevným väzbám na amerických prevádzkovateľov štadiónov, koncertných sál a ďalších usporiadateľov, nebude mať Amazon ľahkú pozíciu.
Amazonu sa v tomto podnikaní darí v Británii, kde od roku 2015 predáva vstupenky na predstavenia vo West Ende. Pri niektorých predstaveniach už predbehol aj konkurenta Ticketmaster.
Amazon a Ticketmaster síce už v minulosti o spolupráci na americkom trhu jednali, dohoda však podľa zdrojov agentúry Reuters stroskotala na otázke, kto bude mať kontrolu nad údajmi o spotrebiteľoch.