Začať biznis s vínom v 90. rokoch minulého storočia bolo ešte riskantné, zákazník nerozoznával kvalitu. Prím vtedy určovali vinárske závody cez potravinové siete.
Zmenilo sa to aj vďaka malým vinárom, ktorí do toho skočili, a v neposlednom rade vďaka úspechu vínnych ciest a iných vinárskych akcií.
Vyvinuli sa tak produkty a značky, ktoré nielenže politika supermarketov neohrozuje, ale dokonca kvalita vín v potravinových sieťach ide hore a dominujú v nich domáce vína.
„Ešte stále pretrváva, že zákazník si kúpi radšej lacnejšiu fľašku v supermarkete, no je tu už aj dostatočne veľká skupina ľudí, ktorá si žiada kvalitu,“ opisuje Miloš Grančič, spolumajiteľ vinárstva Dubovský & Grančič.
Vinohradnícka renesancia
Na stene novej priestrannej budovy v sedliackom štýle visí rodokmeň rodiny Grančičovcov, pri každom mužskom mene je napísané „vinohradník“.
„Vinársku tradíciu máme zdokumentovanú od roku 1749, keď sa sem môj predok priženil. Tradíciu prerušil dedo, ktorý bol železničiar, ale aj on robil víno ako hobby,“ hovorí M. Grančič.