BERLÍN. Emisný škandál, ktorý zahŕňa aj nemeckých výrobcov automobilov, ohrozuje najväčšie európske hospodárstvo. Doteraz je však ťažké kvantifikovať jeho vplyv. Nemecká štátna pokladnica predložila svoje pravidelné mesačné správy.
Ministerstvo označilo emisný škandál za hrozbu pre Nemecko, spolu s rozhodnutím Británie opustiť Európsku úniu a ochranárskou obchodnou politikou Spojených štátov.
Automobilový priemysel je najväčším vývozcom v Nemecku. Poskytuje približne 800-tisíc pracovných miest.

Ministerstvo uviedlo, že riziká spojené s podobou brexitu a budúcej obchodnej politiky USA rovnako zostávajú.
"Takzvaná dieselová kríza predstavuje nové riziko pre nemeckú ekonomiku, aj keď dopady v tejto chvíli nie je možné vyčísliť," dodalo.
Nemecké hospodárstvo v druhom štvrťroku bolo dané výdavkami na domácnosti a vládnymi výdavkami. Hrubý domáci produkt vzrástol v druhom štvrťroku o 0,6 percenta. Na druhej strane slabší zahraničný obchod spomalil rast, keď vývoz výrazne klesol ako dovoz.
Ministerstvo očakáva, že priemyselný sektor bude pokračovať v rozmachu aj v treťom štvrťroku, čo ukazujú indikátory zákaziek a nálady podnikateľov.
Pokles sa však môže prejaviť v prognóze rastu v dôsledku významnej pozície automobilového priemyslu.
Nemeckí politici a šéfovia automobilky sa tento mesiac dohodli, že opravia softvér u 5,3 milióna vozidiel s naftovým motorom, aby sa znížilo znečistenie, a pokúsia sa napraviť poškodenú povesť priemyslu.
Regulačné orgány v EÚ tiež vyšetrujú obvinenia z kartelu medzi nemeckými výrobcami automobilov. Výsledkom môže byť pokuta pre spoločnosti, píše agentúra Reuters.