SME
Štvrtok, 9. február, 2023 | Meniny má Zdenko

Jaguar bude v Nitre väčší, zamestná šesťtisíc ľudí a vyrábať bude batérie

Britská automobilka potrebuje batérie, do roku 2020 chce mať každé druhé auto elektrické.

Šéf Jaguar Land Rover Ralph Speth ukazuje závod premiérovi Robertovi FicoviŠéf Jaguar Land Rover Ralph Speth ukazuje závod premiérovi Robertovi Ficovi (Zdroj: SME/Jozef Jakubčo)

NITRA, BRATISLAVA. Nitriansky závod britskej automobilky na Slovensku Jaguar Land Rover môže byť nakoniec väčší, ako sa pôvodne predpokladalo.

V areáli môže nakoniec pracovať až šesťtisíc namiesto štyroch tisícov ľudí. Vyplýva z projektu, ktorý slovenský Jaguar Land Rover zverejnil na posúdenie vplyvov na životné prostredie, informoval na webe týždenník Trend.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Automobilka v materiáli navrhuje, že v areáli pristaví nový objekt na montáž batériových modulov. Plánuje zároveň rozšíriť sklad komponentov o nové logistické priestory.

SkryťVypnúť reklamu

Výroba batérií

S výrobou batérií do elektrických áut súvisí aj očakávané zvýšenie počtu zamestnancov.

„Účelom navrhovanej prevádzky Powertrain je montáž prefabrikovaných batériových článkov do modulov, ktoré budú nainštalované do jednej veľkej batériovej jednotky vhodnej na montáž až do 150-tisíc vozidiel ročne," uvádza automobilka.

Jaguar Land Rover pre Trend vysvetlil, že definitívne rozhodnutie v prípade montáže batériových modulov ešte nepadlo, no zvažuje niekoľko možných lokalít po celom svete.

Výroba batérií zaberie približne 48-tisíc štvorcových metrov.

Okrem výrobne batérií sa chystá Jaguar nafúknuť aj sklady - z pôvodných 64-tisíc štvorcových metrov na 75-tisíc.

Jaguar momentálne nevyrába žiadne hybridné auto, ktoré kombinuje spaľovací motor s elektrickým ani čisto elektrické vozidlo. V budúcnosti sa to zmení, automobilka preto batérie potrebuje.

SkryťVypnúť reklamu

Už na budúci rok začne Jaguar v Rakúsku vyrábať čisto elektrické SUV Jaguar I-Pace, do portfólia chystá pridať aj hybridné autá.

Automobilka už vlani informovala, že chce, aby do roku 2020 každé druhé auto bolo elektrifikované, teda elektrické alebo hybridné.

Tritisíc ľudí

Britská automobilka chce na Slovensku v prvej fáze zamestnať necelé tri tisícky ľudí, neskôr sa hovorilo o štyroch tisícoch zamestnancov, keď sa závod rozšíri na dvojnásobok. Zatiaľ pre firmu pracuje niečo viac ako dvesto ľudí. S veľkým náborom zamestnancov chce začať neskôr.

„Ku koncu roka začneme so širším náborom zamestnancov do výroby, pričom v tom čase budeme o týchto náboroch bližšie informovať,“ povedala pre SME hovorkyňa Jaguar Land Rover Lisa Palmer.

S výstavbou svojho závodu britská automobilka začala vlani v septembri. Dokončiť ho chce na budúci rok, pričom v tom čase plánuje spustiť aj výrobu nových áut.

SkryťVypnúť reklamu

Zatiaľ jediným potvrdeným modelom, ktorý bude schádzať z pásov nitrianskeho závodu, je Land Rover Discovery. Špekuluje sa, že by sa v Nitre mohol vyrábať aj Land Rover Defender.

Nitriansky závod má v prvej fáze vyrábať 150-tisíc áut ročne. Neskôr by sa kapacita závodu mohla zvýšiť na 300-tisíc áut ročne.

Jaguar sa na Slovensku rozhodol preinvestovať 1,4 miliardy eur, pričom vláda mu sľúbila stimul vo výške 129 miliónov eur.

Štátnu pomoc pre fabriku vyšetruje Európska komisia, keďže okrem oficiálnej dotácie vláda preinvestovala asi pol miliardy eur do nitrianskeho priemyselného parku, prístupových ciest, železničnej trate alebo protipovodňovej ochrany.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (9. 2. 2023)
USD 1.074
AUD 1.542
CZK 23.782
JPY 140.810
CAD 1.439
GBP 0.888
HUF 388.730
PLN 4.739
CHF 0.988
SEK 11.342

Zobraziť kompletný kurzový lístok

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  2. Lesníctvo, drevárstvo, ekológia a technika sú životný štýl!
  3. Sme Univerzita, ktorá nosí úspech v mene
  4. SME ženy a Jamie Oliver: Toto menu platí iba vo februári
  5. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  6. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  7. INDEX: Prečo stále nemáme diaľnicu do Košíc
  8. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  1. Bezpečnosť pri šoférovaní vychádza z dobrého videnia
  2. Lesníctvo, drevárstvo, ekológia a technika sú životný štýl!
  3. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  4. Sme Univerzita, ktorá nosí úspech v mene
  5. SME ženy a Jamie Oliver: Toto menu platí iba vo februári
  6. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí
  7. Na bezpečnom internete záleží
  8. Ako vyzerá inteligentný bytový dom? Tajomstvo je v technológiách
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 4 615
  2. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 4 040
  3. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí 3 514
  4. Dodajte vašej pokožke šťavu 2 580
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 787
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model 711
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka 654
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 307

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  3. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  4. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  5. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  6. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  7. Martin Sústrik: Lesk a bieda vedy: Jedlo zo vzduchu
  8. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 30 085
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 18 796
  3. Richard Sulík: Ako sme vyriešili najväčší problém tejto krajiny a teraz ponúkame reštart 9 599
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 6 694
  5. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 613
  6. Igor André: Dve poznámky ku „rómskemu Kanaánu“ vo Veľkej Británii 3 478
  7. Ľudmila Križanovská: Veľká Británia a USA sú najväčšie zlo na svete 2 537
  8. Helena Smihulova Laucikova: Predtým ako som zostarla 2 482
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  3. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  4. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  5. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  8. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Poisťovňa NN

Od dôchodkovej spoločnosti čoskoro dostanete výpis, ktorý by ste si mali otvoriť.


3. feb
Kečupy v Bille

Pozrite si veľké porovnanie cien privátnych a značkových produktov.


16 h
Privátne značky tvoria čoraz väčšiu časť sortimentu na pultoch slovenských predajní.

Podiel privátnych značiek obchodných reťazcov rastie, pre výrobcov to má výhody aj nevýhody.


16 h
Dočasná autobusová stanica v Bratislave.

O parcely v lukratívnych lokalitách môže byť veľký záujem.


7. feb

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  3. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  4. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  5. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  6. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  7. Martin Sústrik: Lesk a bieda vedy: Jedlo zo vzduchu
  8. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 30 085
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 18 796
  3. Richard Sulík: Ako sme vyriešili najväčší problém tejto krajiny a teraz ponúkame reštart 9 599
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 6 694
  5. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 613
  6. Igor André: Dve poznámky ku „rómskemu Kanaánu“ vo Veľkej Británii 3 478
  7. Ľudmila Križanovská: Veľká Británia a USA sú najväčšie zlo na svete 2 537
  8. Helena Smihulova Laucikova: Predtým ako som zostarla 2 482
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  3. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  4. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  5. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  8. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
SkryťZatvoriť reklamu