SME
Piatok, 20. máj, 2022 | Meniny má Bernard

Jaguar bude v Nitre väčší, zamestná šesťtisíc ľudí a vyrábať bude batérie

Britská automobilka potrebuje batérie, do roku 2020 chce mať každé druhé auto elektrické.

Šéf Jaguar Land Rover Ralph Speth ukazuje závod premiérovi Robertovi FicoviŠéf Jaguar Land Rover Ralph Speth ukazuje závod premiérovi Robertovi Ficovi (Zdroj: SME/Jozef Jakubčo)

NITRA, BRATISLAVA. Nitriansky závod britskej automobilky na Slovensku Jaguar Land Rover môže byť nakoniec väčší, ako sa pôvodne predpokladalo.

V areáli môže nakoniec pracovať až šesťtisíc namiesto štyroch tisícov ľudí. Vyplýva z projektu, ktorý slovenský Jaguar Land Rover zverejnil na posúdenie vplyvov na životné prostredie, informoval na webe týždenník Trend.

Automobilka v materiáli navrhuje, že v areáli pristaví nový objekt na montáž batériových modulov. Plánuje zároveň rozšíriť sklad komponentov o nové logistické priestory.

SkryťVypnúť reklamu

Výroba batérií

S výrobou batérií do elektrických áut súvisí aj očakávané zvýšenie počtu zamestnancov.

„Účelom navrhovanej prevádzky Powertrain je montáž prefabrikovaných batériových článkov do modulov, ktoré budú nainštalované do jednej veľkej batériovej jednotky vhodnej na montáž až do 150-tisíc vozidiel ročne," uvádza automobilka.

Jaguar Land Rover pre Trend vysvetlil, že definitívne rozhodnutie v prípade montáže batériových modulov ešte nepadlo, no zvažuje niekoľko možných lokalít po celom svete.

Výroba batérií zaberie približne 48-tisíc štvorcových metrov.

Okrem výrobne batérií sa chystá Jaguar nafúknuť aj sklady - z pôvodných 64-tisíc štvorcových metrov na 75-tisíc.

Jaguar momentálne nevyrába žiadne hybridné auto, ktoré kombinuje spaľovací motor s elektrickým ani čisto elektrické vozidlo. V budúcnosti sa to zmení, automobilka preto batérie potrebuje.

SkryťVypnúť reklamu

Už na budúci rok začne Jaguar v Rakúsku vyrábať čisto elektrické SUV Jaguar I-Pace, do portfólia chystá pridať aj hybridné autá.

Automobilka už vlani informovala, že chce, aby do roku 2020 každé druhé auto bolo elektrifikované, teda elektrické alebo hybridné.

Tritisíc ľudí

Britská automobilka chce na Slovensku v prvej fáze zamestnať necelé tri tisícky ľudí, neskôr sa hovorilo o štyroch tisícoch zamestnancov, keď sa závod rozšíri na dvojnásobok. Zatiaľ pre firmu pracuje niečo viac ako dvesto ľudí. S veľkým náborom zamestnancov chce začať neskôr.

„Ku koncu roka začneme so širším náborom zamestnancov do výroby, pričom v tom čase budeme o týchto náboroch bližšie informovať,“ povedala pre SME hovorkyňa Jaguar Land Rover Lisa Palmer.

S výstavbou svojho závodu britská automobilka začala vlani v septembri. Dokončiť ho chce na budúci rok, pričom v tom čase plánuje spustiť aj výrobu nových áut.

SkryťVypnúť reklamu

Zatiaľ jediným potvrdeným modelom, ktorý bude schádzať z pásov nitrianskeho závodu, je Land Rover Discovery. Špekuluje sa, že by sa v Nitre mohol vyrábať aj Land Rover Defender.

Nitriansky závod má v prvej fáze vyrábať 150-tisíc áut ročne. Neskôr by sa kapacita závodu mohla zvýšiť na 300-tisíc áut ročne.

Jaguar sa na Slovensku rozhodol preinvestovať 1,4 miliardy eur, pričom vláda mu sľúbila stimul vo výške 129 miliónov eur.

Štátnu pomoc pre fabriku vyšetruje Európska komisia, keďže okrem oficiálnej dotácie vláda preinvestovala asi pol miliardy eur do nitrianskeho priemyselného parku, prístupových ciest, železničnej trate alebo protipovodňovej ochrany.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (20. 5. 2022)
USD 1.053
AUD 1.504
CZK 24.700
JPY 134.460
CAD 1.349
GBP 0.847
HUF 385.830
PLN 4.642
CHF 1.027
SEK 10.510

Zobraziť kompletný kurzový lístok

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  3. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  4. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  5. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  6. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  7. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  8. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  1. Prečo potrebujeme udržateľné riešenia v oblasti mobility?
  2. Gestačný diabetes mellitus
  3. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  4. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  5. Do finále McDonald´s Cupu sa prebojovalo mužstvo z Víťaza
  6. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  7. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  8. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  1. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 7 065
  2. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 6 284
  3. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 5 279
  4. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 2 250
  5. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 1 529
  6. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 410
  7. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza 1 147
  8. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 1 063

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Odporúča sa zobrať dnes hypotéku? Ako myslia a čo robia banky na Slovensku?
  2. Jana Melišová: Ako ovplyvňujú sankcie voči Rusku svetový obchod? Sú obavy z rastu cien reálne?
  3. Jiří Ščobák: Rozhovor: Ako mám budovať finančnú rezervu a žiť lepší život?
  4. Jiří Ščobák: Analytici odpovídají: Kolik mám investovat do krypta? Které mi doporučují? Budou kryptoměny v roce 2022 prosperovat?
  5. Jiří Ščobák: Ako získať peniaze na rozbeh startupu? Odborníci radia
  6. Tomáš Tenczer: Prečo šéfovia neznášajú home office
  7. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  8. Jiří Ščobák: Na změnu zdravotní pojišťovny už zbývá jen pár dní
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 15 462
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 088
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 738
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 4 908
  5. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 4 099
  6. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 3 967
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 143
  8. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 2 766
  1. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  2. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  4. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  5. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  8. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Pripájajú sa k štrajkovej pohotovosti.


9 h

Počas dvoch dní ho predstavia vo viacerých slovenských mestách.


SITA 9 h
Šéf Odborového zväzu KOVO Emil Machyna počas tlačového brífingu v Žiline.

Odborári začiatkom júna zmapujú ochotu ľudí zapojiť sa do štrajku.


SITA 9 h
Moskovské Červené námestie.

Rusku hrozí najprudší ekonomický pokles od rozpadu ZSSR.


19. máj

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Odporúča sa zobrať dnes hypotéku? Ako myslia a čo robia banky na Slovensku?
  2. Jana Melišová: Ako ovplyvňujú sankcie voči Rusku svetový obchod? Sú obavy z rastu cien reálne?
  3. Jiří Ščobák: Rozhovor: Ako mám budovať finančnú rezervu a žiť lepší život?
  4. Jiří Ščobák: Analytici odpovídají: Kolik mám investovat do krypta? Které mi doporučují? Budou kryptoměny v roce 2022 prosperovat?
  5. Jiří Ščobák: Ako získať peniaze na rozbeh startupu? Odborníci radia
  6. Tomáš Tenczer: Prečo šéfovia neznášajú home office
  7. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  8. Jiří Ščobák: Na změnu zdravotní pojišťovny už zbývá jen pár dní
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 15 462
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 088
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 738
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 4 908
  5. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 4 099
  6. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 3 967
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 143
  8. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 2 766
  1. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  2. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  4. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  5. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  8. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
SkryťZatvoriť reklamu