BRATISLAVA. Obchodný reťazec Kaufland sa v poslednej dobe výrazne mení. Po rokoch zmenil logo a postupne modernizuje staré prevádzky naprieč celým Slovenskom.
Najnovšie prebudoval aj jednu zo svojich najväčších predajní na Slovensku v bratislavskej mestskej časti Nové Mesto v susedstve centrály reťazca.
„Pri modernizácii tejto predajne sme sa opäť zamerali na zriadenie oddelenia s tovarom na malý rýchly nákup, ale aj na zvýšenie voľnosti pohybu použitím prehľadnejšieho konceptu regálov a celkového usporiadania sortimentu,“ komentoval rekonštrukciu hovorca siete Martin Gärtner.
Kaufland tak podobne ako konkurent Tesco Expres na začiatku predajne umiestnil zónu, v ktorej si zákazník môže za krátky čas kúpiť základný tovar ako napríklad pečivo, mliečne výrobky, sladené nápoje, či noviny.
Krížom-krážom
Predajňa Kauflandu na Trnavskej ceste v Bratislave má rozlohu niečo vyše štyritisíc metrov štvorcových, areál predajne sa rozprestiera na pozemku s celkovou rozlohou 19-tisíc metrov štvorcových.
Aby sa zákazníci v predajni nestrácali a zbytočne nezdržiavali, predajca odstránil stredové regálové steny, vďaka čomu sa môže zákazník pohybovať krížom cez celú predajňu, ale aj medzi jej jednotlivými oddeleniami, ktoré sú farebne odlíšené.
Samoobslužné pokladnice
Zmenilo sa aj usporiadanie predajne. Zákazník sa hneď po príchode do obchodu ocitne v oddelení ovocia a zeleniny.

Pekáreň, ktorá je súčasťou každodenných nákupov sa nachádza hneď za týmto oddelením a mrazený tovar je umiestnený pri pokladniach.
Kaufland v tlačovej správe informoval, že nový dizajn dostal aj informačný pult, ktorý je najnovšie umiestnený medzi pokladňami, ku ktorým pribudli aj samoobslužné, ale aj zo zmodernizovaného zázemia pultov vrátane obslužného pultu s čerstvými rybami.