BRNO. Pokiaľ žlté autobusy Radima Jančuru v Česku podľahnú nemeckej súťaži FlixBusu, jeho značka RegioJet sa pokúsi rozšíriť svoju činnosť v Nemecku.
"Pošleme im všetky autobusy do Nemecka, kde nás privítajú s otvorenou náručou. FlixBus tam má už prakticky monopol, zvýšil ceny," povedal Jančura v rozhovore pre zdopravy.cz.
Jančura tiež informoval, že s firmou FlixBus predtým rokoval o predaji lístkov a neskôr aj o predaji časti siete RegioJet, ale nesúhlasili.

"Povedali mi, že dostanú trh inak," dodal Jančura. Myslí si, že FlixBus chce z mapy vymazať žlté autobusy.
Na avizované rozšírenie ponuky FlixBus v Českej republike, Jančura reagoval znížením niektorých cien a ďalšími zmenami. Z každého autobusu jeho firma postupne vyloží štyri sedačky , aby v nich bolo viac miesta. Posilní aj pripojenie Wi-Fi, Jančura ďalšie pripravované kroky nechce zatiaľ špecifikovať.
Zvýšená konkurencia na ceste môže znamenať spomalenie rozvoja železníc pre RegioJet. Zisky z autobusov totiž zatiaľ financovali vlakovú expanziu. "Naše plány na nové trate do Rakúska a rozšírenie trate do Brna a do Bratislavy pokračujú, avšak nad ďalšími projektmi visí otáznik," povedal Jančura.
Plány na svoje rozšírenie v Českej republike predstavila spoločnosť FlixBus 10. augusta. "Našim cieľom je byť jednotkou na kľúčových linkách do roku 2018 a postupne integrovať celú Českú republiku do našej siete," povedal Pavel Prouza, riaditeľ FlixBus pre Českú republiku a Slovensko.