BRATISLAVA. Švédsky výrobca nábytku predstavil nový katalóg pre nadchádzajúci kalendárny rok.
Katalóg má 324 strán, je preložený do 35 svetových jazykov a budú ho distribuovať vo viac ako 200 miliónoch kusov výtlačkov v 52 krajinách sveta.
Málo miesta pre život
Švédi chcú obsah katalógu zacieliť na mestských ľudí, ktorí vedú uponáhľaný spôsob života a útulný domov je pre nich útočiskom ticha a pohody.
Ikea sa pritom opiera o štúdiu OSN, ktorá predpokladá, že v roku 2050 bude v mestách žiť okolo sedemdesiat percent celosvetovej populácie.
Trendy v bývaní sa tak musia prispôsobovať ľuďom, ktorí bývajú na malom priestore. Práve tieto faktory inšpirujú švédsku Ikeu, aby vymyslela nábytok, ktorý bude takémuto životnému štýlu vyhovovať.
Výrobca tak skonštruoval nábytok, ktorým možno zaplniť aj obmedzený priestor v malých mestských bytoch.
Mekkou je obývačka
Ikea v katalógu pre rok 2018 venovala všetku svoju pozornosť obývačke.
„Za posledných 20 rokov zažil svet viac zmien ako v posledných dvoch storočiach. Urbanizácia a technológie premenili nielen naše životy, ale aj naše domovy. A to je príležitosť, aby sme zmenili naše predstavy o obývacích izbách,“ povedala vedúca katalógu Ikea Tanja Dolphin.
Ikea má 340 obchodných domov v 40 krajinách a predáva nie len v Európe, ale aj v Amerike, Ázii a Austrálii. Obchodné domy navštívilo minulý rok približne 699 miliónov ľudí.