BRATISLAVA. Slováci začínajú čoraz častejšie nakupovať v zahraničí. Výdavky domácností na nákupy potravín a drogérie v zahraničí tvoria podľa prieskumu spoločnosti GfK 1,1 percenta, zatiaľ čo v Česku je to menej ako jedno percento.
Ako spoločnosť uviedla, môže za to aj diskusia o dvojitej kvalite produktov v oblasti rýchloobrátkového tovaru vo východnej a západnej Európe.
Na nákupy do Rakúska
Ako z prieskumu vyplýva, potraviny a drogériu si v zahraničí kúpilo aspoň raz 14 až 15 percent slovenských domácností.

Českí zákazníci kúpia rýchloobrátkový tovar v zahraničí v priemere každý druhý mesiac, zatiaľ čo Slováci deväťkrát za rok.
V nákupoch slovenských domácností prevláda Rakúsko, kde je hlavným dôvodom vnímaná vyššia kvalita tovaru v porovnaní so Slovenskom.
České domácnosti pri svojich nákupoch v zahraničí preferujú Nemecko, ktoré je nasledované Rakúskom a Poľskom.
Zatiaľ čo Slováci stále nakupujú aj v Českej republike, výdavky českých domácností na Slovensku tvoria približne len štyri percentá.
Sladkosti, drogéria, plienky
Slováci aj Česi v zahraničí najčastejšie nakupujú cukrovinky, ako sú bonboniéry, čokolády alebo cukríky.
Nadpriemerne sa však nakupujú aj pracie prostriedky, čo platí viac pre Slovákov, a produkty osobnej starostlivosti ako dezodoranty, sprchové gély či zubné pasty.
Ďalej sa vo väčšej miere nakupujú papierové produkty, najmä detské plienky. V nákupných košíkoch českých domácností sú typické aj syry a liehoviny.
Spoločnosť GfK vypracovala prieskum nákupného správania domácností, ktorý sleduje nákupy rychloobrátkového tovaru na reprezentatívnej vzorke 1500 slovenských a 2000 českých domácností.