PRAHA, BRATISLAVA. Jedničku na českom trhu s ponukou hromadných zliav Slevomat.cz, ktorého je súčasťou i slovenský zľavový web Zľavomat.sk a portál Skrz.cz, kúpila britská skupina Secret Escapes.
Briti získali vo všetkých troch firmách stopercentný podiel, keď ich kúpili od aktuálnych vlastníkov Miton, Enern a In-Bridge.
Mesačník Forbes na svojom webe informoval, že kúpna cena presahuje čiastku 1 a pol miliardy korún, teda asi 58 miliónov eur. Účastníci obchodu cenu nekomentovali.
Kto je britský web?
Secret Escapes je jedným z popredných svetových predajcov luxusných dovoleniek na internete.
Svojim 42 miliónom členov ponúka zľavy v starostlivo vybraných luxusných hoteloch. Skupinu založili pred šiestimi rokmi a pôsobí v 21 krajinách Európy, Severnej Amerike a Ázii.
„Slevomat a Zľavomat sú skvelo riadené a finančne zdravé spoločnosti so silnou pozíciou na trhu, takže bol o nich dlhodobo veľký záujem,“ povedal Tomáš Matějček, zakladajúci partner investičnej skupiny Miton.
Rovnako podľa neho tak nový vlastník ocenil aj výborné vedenie Zľavomatu a Skrz a počíta s ním aj v budúcnosti.
„Máme radosť, že sa nám podarilo ako partnera získať práve globálneho hráča Secret Escapes, čo je myslím aj pre tím vo firme veľká príležitosť,“ konštatoval Matějček.
Zľavový web Slevomat založil v roku 2010 Tomáš Čupr. Do spoločnosti následne majetkovo vstúpila investičná skupina Miton, v roku 2011 potom skupina Enern a In-Bridge.
Mitonu v Slevomate do predaja patril 55,5 percentný podiel, Enern spoločne so zakladateľom Tomášom Čuprom držali 36 percent, In-Bridge 8,5 percenta.
„Je to obrovský úspech pre všetkých akcionárov a management skupiny Slevomat. Len málokedy sa stretne toľko skvelých ľudí nad jednou firmou a vytvoria tak silný príbeh. To, že vôbec k transakcii došlo a o Slevomat bol taký záujem, je predovšetkým zásluha skvelého riadenia aktuálnym managementom,“ komentoval obchod v tlačovej správe Tomáš Čupr.
Tisíce užívateľov
Denná návštevnosť slovenského portálu sa pohybuje medzi sto až 150-tisíc užívateľmi a v minulom roku spoločnosť Zlavomat.sk sprostredkovala zážitky a služby za viac ako 20 miliónov eur.
„Sme nadšení, že privítame Zľavomat do rodiny Secret Escapes. Od minulého roku, kedy sme v strednej Európe uviedli svoju značku Travelist, sme vedeli, že tu existuje obrovský potenciál pre podnikanie v oblasti cestovania,“ hovorí Alex Saint, spoluzakladateľ a generálny riaditeľ spoločnosti Secret Escapes.
Obchod podľa neho spoločnosti pomôže urýchliť rast v regióne. „Veríme, že táto transakcia tiež umožní obom firmám zdieľať know-how a ďalej posilňovať tržné postavenie," dodal Saint, spoluzakladateľ a generálny riaditeľ spoločnosti Secret Escapes.
Vplyv žiadny
Zľavomat pritom tvrdí, že obchod nebude mať žiaden vplyv na fungovanie samotného webu.
„Sme veľmi radi, že taká silná skupina ako Secret Escapes dôveruje našej stratégii a vízii, ktorú budeme aj naďalej naplňovať,“ povedal šéf slovenského Zľavomatu Aleš Mlátilík.