SME

Ozvite sa k zmene Triblaviny, vyzývajú ľudí aktivisti

Štát chce rozšíriť diaľnicu smerom na Trnavu na osem pruh miesto pôvodných šesť pruhov a kolektorov

Križovatku Triblavina stavia pre Národnú diaľničnú spoločnosť spoločnosť Porr za 23,7 milióna eur.Križovatku Triblavina stavia pre Národnú diaľničnú spoločnosť spoločnosť Porr za 23,7 milióna eur. (Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Všetci, ktorých sa negatívne dotkne zmena križovatky Triblavina, môžu ešte do 5. septembra 2017 poslať na ministerstvo dopravy svoje stanovisko k úprave stavebného povolenia pre plánovanú križovatku. K takémuto kroku ich na dnešnom brífingu pred budovou rezortu dopravy vyzvali predstavitelia Občianskeho združenia Triblavina.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Národná diaľničná spoločnosť (NDS) totiž podľa predsedu združenia Milana Grožaja požiadala o zmenu stavebného povolenia ku križovatke. A to tak, aby sa nestavala s tromi pruhmi v oboch smeroch vrátane kolektorov, teda súbežných ciest po stranách, ale aby sa vytvorili štyri pruhy v obidvoch smeroch bez kolektorov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

"Je to posledný krok, ktorý ich delí od možnosti postaviť križovatku podľa zmenených plánov a ľuďom zobrať šancu na lepšiu dopravu," zdôraznil Grožaj.

Križovatku má napojiť kraj

Prečítajte si tiež: Érsek sa rozhodol, diaľnicu na Trnavu rozšíri na osem pruhov Čítajte 

Presnú adresu a ďalšie informácie na poslanie stanoviska OZ podľa jeho slov zverejní na svojom profile na sociálnej sieti. "Zmenou stavby križovatky Triblavina sa postaví za naše peniaze s požehnaním ministra dopravy križovatka, ktorá začína a končí v poli," dodal Grožaj. A zhodou okolností ide podľa neho o pole, ktoré vlastní schránková firma Starland.

Ministerstvo to podľa neho obhajuje tým, že kolektory nahradí rozšírením seneckej cesty a križovatka Triblavina bude slúžiť všetkým. Podľa Grožaja to však tak nie je, pretože napojenie križovatky na štátnu sieť je v nedohľadne. A územné rozhodnutie na takzvané dočasné napojenie staveništnej cesty tejto križovatky na štátnu cestu prvej triedy stratilo po troch rokoch minulý mesiac platnosť.

SkryťVypnúť reklamu

"NDS zabudla zabezpečiť predĺženie tejto platnosti. To znamená, že v stavebných procesoch nie je momentálne v konaní žiadne napojenie na túto križovatku. Bude začínať a končiť v poli," opísal Grožaj.

Ministerstvo zároveň podľa občianskeho združenia tvrdí, že trvalé napojenie križovatky zabezpečí samosprávny kraj podľa zmluvy, ktorú uzavreli.

Predseda Bratislavského samosprávneho kraja Pavol Frešo však podľa združenia uviedol, že táto zmluva o napojení križovatky Triblavina na cestnú sieť nie je platná, keďže ju zmenou koncepcie dopravy a zmenou samotnej križovatky porušilo ministerstvo a NDS.

"Ako náhradu kolektorov ponúkajú rozšírenie starej seneckej cesty na štvorpruh. Už 20 rokov a dodnes nie sme k štvorpruhu o nič bližšie," dodal Grožaj. Nie sú totiž podľa neho vykúpené pozemky, nie je spravené posudzovanie stavby na životné prostredie a ani projekt. "Rozšírenie seneckej cesty je možné najskôr za 10 rokov, a to je optimistický odhad," uviedol.

SkryťVypnúť reklamu

Križovatka bez kolektorov

Ministerstvo dopravy zmenu koncepcie križovatky z troch pruhov plus kolektory na štvorpruh na oboch stranách odôvodňuje závermi expertnej skupiny.

Tá odporučila výstavbu križovatky a diaľnice so štyrmi plnohodnotnými pruhmi bez kolektorov ako najefektívnejšie, z pohľadu dopravy opodstatnené a z ekonomického hľadiska najvýhodnejšie riešenie. Rezort dopravy zároveň tvrdí, že diaľničné križovatky Triblavina a Blatné sa stavajú tak, aby sa v budúcnosti na ne mohli napojiť kolektory, ktoré by viedli popri diaľnici, ak to bude potrebné.

Predseda predstavenstva Starland Holding Ronald Tahotný považuje tvrdenia OZ Triblavina za absurdné. Ich boj za kolektory nie je podľa jeho slov úprimný, pretože obhajujú svoje vlastné záujmy v lokalite. OZ Triblavina má podľa neho úzke prepojenie na majiteľov pozemkov v lokalite Triblavinskej cesty, a ak tie nebudú napojené na kolektory, tak stratia veľkú hodnotu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

Komerčné články

  1. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie
  2. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  3. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok.
  4. Máš jedno euro navyše? Pripoj sa do potravinovej zbierky
  5. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym
  6. S appkou Fumbi zvládneš do krypta investovať do pol hodiny
  7. Rýchla právna pomoc šetrí čas, nervy aj peniaze
  8. Hudba, ktorá rozžiari váš event: Stavte na Abba show
  1. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  2. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok.
  3. Máš jedno euro navyše? Pripoj sa do potravinovej zbierky
  4. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym
  5. S appkou Fumbi zvládneš do krypta investovať do pol hodiny
  6. Rýchla právna pomoc šetrí čas, nervy aj peniaze
  7. Slovenská značka získala Obal roka 2025
  8. Hudba, ktorá rozžiari váš event: Stavte na Abba show
  1. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina 8 501
  2. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie 8 179
  3. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym 4 088
  4. Prečo sa Kallo opäť rozhodol pre franšízu Kinekusu 3 795
  5. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie 3 769
  6. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne 3 013
  7. Slovenská značka získala Obal roka 2025 1 939
  8. Výnimočný víkend v Košiciach: Biela noc priniesla umenie aj chuť 1 894
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto

Najvyššiu medziročnú infláciu spomedzi krajín EÚ malo v septembri Rumunsko.


TASR
Ilustračná fotografia.

Rebríček ukazuje, kto má najväčšiu silu.


Viceprezidentka Konfederácie odborových zväzov (KOZ) Monika Uhlerová.

Ide o najvyšší podiel od roku 2015, tvrdí Konfederácia odborových zväzov.


SITA 4
Výrobcovia lákajú na aditíva pre lepšiu prevádzku auta

Takzvané miznúce barely zvyšujú neistotu o skutočnom stave zásob.


TASR
  1. Marián Viskupič: Rozpočet 2026: Podvod roka, nie zákon roka
  2. INESS: Zdravotná starostlivosť v USA: Mýtus voľného trhu
  3. Juraj Jevin: Kde je minister financií?
  4. Teodor Dlužanský: Ako Fico suverénne konsoliduje?
  5. Jozef Mačo: Nelegálne skládky odpadu pri osadách nemajú odstraňovať obce. Nie že nemajú, nesmú.
  6. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  7. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  8. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  1. Rastislav Puchala: Konečne dobrá správa o slovenskej ekonomike a spoločnosti vôbec 34 250
  2. Ivan Čáni: „Matovič, Lipšic a Naď už dávno mali sedieť v base.“ 19 264
  3. Jozef Černek: André Rieu – muž, umelec, megaloman, otec. Kráľ gýču. Alebo človek, ktorý spravil vážnu hudbu zábavnou. 14 458
  4. Martin Fronk: Slovenský "Mordor": Podzemný labyrint plný vína, bosoriek a atómových krytov, o ktorom vedel len málokto 11 170
  5. Jozef Maťaše: Toto si Martin Benka nezaslúži! 7 996
  6. Ján Valchár: Niet dňa bez rafinérie (alebo Pray for Hatatitla!) 6 241
  7. Rado Surovka: Rómska otázka ? Huliak to vyrieši. 6 043
  8. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika! 5 613
  1. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika!
  2. Věra Tepličková: Otvárajte kasíno, Huliak nie je diliiino
  3. Radko Mačuha: Ficove vlastenectvo je ako riedené mlieko.
  4. Karol Galek: Kto nič nerobí nič nepokazí - heslo ministerky Sakovej nás stálo miliardy
  5. Monika Nagyova: V lete som ešte nevedela, či som feministka
  6. Radko Mačuha: "Najväčšia hrozba pre EU nieje Rusko".
  7. Post Bellum SK: Samizdat – symbol vzdoru v čase neslobody
  8. Marcel Rebro: Keď vojna vezme manžela a otca, hory pomáhajú nájsť nádej
SkryťZatvoriť reklamu