SME

Lidl vymazal kríže z kostolov, vysvetľuje to snahou o neutralitu

Sme medzinárodná firma a snažíme sa o náboženskú a politickú neutralitu, vysvetľuje Lidl vyretušovanie gréckych kostolov.

Typické kostoly na ostrove Santorín.Typické kostoly na ostrove Santorín. (Zdroj: SITA/AP)

BRATISLAVA, PRAHA. Ochutnajte tradičnú grécku kuchyňu, láka obchodná sieť Lidl zákazníkov na ponuku špecialít pod privátnou značkou Eridanous.

Na ich obaloch používa fotografie modro-bielych kostolov, ktoré sú typické pre grécky ostrov Santorín, ale z ich kupol Lidl vyretušoval kríže. Zväčša ide pravoslávne alebo katolícke kostoly.

Takéto pozmenené ilustračné fotografie používa na obaloch už prinajmenšom tri roky, no až teraz vyvolali na sociálnych sieťach vlnu nevôle medzi zákazníkmi Lidla.

Ako prvá na to ešte vo štvrtok upozornila belgická televízia RTL. Zákazníci sa na českom aj slovenskom facebooku obchodnej siete pýtajú, prečo kríže odstránila, keďže ide o charakteristiku ostrovných kostolov.

SkryťVypnúť reklamu

Náboženská neutralita

V Česku Lidl vysvetlil, že obal bol navrhnutý medzinárodným tímom, pretože sa používa na viacerých trhoch naraz.

„Našim cieľom rozhodne nebolo niekoho uraziť a ospravedlňujeme sa, ak k tomu došlo,“ napísal reťazec na sociálnej sieti.

Oficiálne firma vysvetľuje vyretušovanie krížov snahou o náboženskú neutralitu, keďže výrobky Eridanous sa predávajú na viacerých európskych trhoch v rámci akcie „Grécky týždeň“.

„Súčasťou našej obchodnej politiky ako medzinárodnej obchodne spoločnosti je aj zachovanie náboženskej a politickej neutrality,“ cituje server novinky.cz Katarínu Jaškovú z oddelenia komunikácie českej siete Lidl.

V Belgicku reťazec vyretušovanie krížov vysvetlili tak, že „rešpektuje rozmanitosť“.

Na slovenskom facebooku sa Lidl do bližšieho vysvetľovania nepustil.

SkryťVypnúť reklamu

„Produkty Eridanous predávame po celej Európy viac ako desať rokov a za ten čas sa dizajn obalu niekoľkokrát menil. Je nám veľmi ľúto, ak sa niekoho aktuálny dizajn dotkol. Chceli by sme našich zákazníkov uistiť, že to nebolo zámerne,“ napísala firma na sociálnej sieti.

„Zároveň vás ubezpečujeme, že vezmeme do úvahy spätnú väzbu na súčasný dizajn obalu pri ďalšom návrhu v budúcnosti,“ dodala.

Obal používajú už roky

Aj keď kritiku vyvolal dizajn obalov potravín až teraz, v skutočnosti Lidl fotografie kostolov bez krížov používa prinajmenšom už od roku 2013.

Ako si všimol portál idnes.cz, na webe sú dostupné reklamné letáky Lidl práve s takýmito obalmi. Český Lidl potvrdil, že tento dizajn používa od roku 2014. Na samotnom letáku z roku 2013 je však fotografia kostola ešte s krížom.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Šéf Lidla: Zvýšili sme platy, čo ocenila aj konkurencia Čítajte 

Lidl je druhou najväčšou obchodnou sieťou na Slovensku, vlani sa tržby siete so 127 predajňami prvýkrát prešvihli cez miliardu a dosiahli 1,044 miliardy eur.

Spoločnosť tiež so štyritisíc zamestnancami patrí medzi dvadsať najväčších zamestnávateľov v krajine, patrí medzi najlepšie hodnotené, keďže na pomery maloobchodu platí ľudí nadpriemerne dobre.

Obchod a nakupovanie

Súvisiace témy: Lidl, Grécko
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (25. 5. 2025)
USD 1.130
AUD 1.757
CZK 24.915
JPY 161.130
CAD 1.563
GBP 0.838
HUF 403.550
PLN 4.260
CHF 0.930
SEK 10.835

Komerčné články

  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  2. Čo bude toto leto in?
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  2. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  3. Čo bude toto leto in?
  4. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  5. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  6. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 306
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 887
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 5 406
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 4 012
  5. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur 3 691
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 326
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 649
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 342
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 334
  2. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 373
  3. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 8 267
  4. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 8 004
  5. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 089
  6. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 800
  7. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 5 793
  8. Vladimír Bojničan: Z výkalov bič neupletieš – ani keby opozícia zrovna začala znášať zlaté vajíčka 5 537
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 334
  2. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 373
  3. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 8 267
  4. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 8 004
  5. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 089
  6. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 800
  7. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 5 793
  8. Vladimír Bojničan: Z výkalov bič neupletieš – ani keby opozícia zrovna začala znášať zlaté vajíčka 5 537
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťZatvoriť reklamu