BRATISLAVA. Charitatívna organizácia Dobrý anjel, ktorá pomáha ľuďom s rakovinou, začala od septembra spolupracovať so slovenskými firmami na novom projekte.
Spočíva v tom, že si firmy vyberú jeden svoj výrobok a z jeho predaja budú každý mesiac odvádzať určitú sumu chorým rodinám. Vo väčšine prípadov ide o dve percentá z ceny.
Zákazníci môžu tieto výrobky spoznať podľa loga s typickým červeno-bielym anjelom, ktoré je buď na obale nalepené alebo je zvýraznené na predajnom pulte. Sami sa tak môžu rozhodnúť, či si kúpia produkt, ktorým na charitu prispejú, alebo nie.
Do projektu sa podľa Denníka N zatiaľ zapojila Tatranská mliekáreň, Baliarne obchodu Poprad, Mlyn Pohronský Ruskov, Dixi, Podravka, Colgate-Palmolive a Radoma.
Firmy sľubujú, že vybrané produkty zdražovať nebudú. „Cena ostane rovnaká ako pri iných ovocných čajoch. Naša spoločnosť si ukrojí zo svojej marže,“ ubezpečil Viliam Matušek, marketingový riaditeľ Baliarní obchodu Poprad.
Prvé príspevky by Dobrému anjelovi mali prísť v polovici septembra, koľko to bude, zatiaľ nie je jasné. Matušek odhaduje, že z ich višňovo-jahodového čaju by mohli charite odovzdať až 12-tisíc eur ročne.
„Celá získaná suma, pričom hovoríme o tisícoch eur mesačne, bude do posledného centa prerozdelená rodinám v systéme Dobrý anjel,“ vraví jeho marketingová manažérka Ľudmila Kolesárová.
Ktoré výrobky sa už do akcie zapojili
- popradský čaj višňa-jahoda,
- tatranský anjelský krém višňa,
- pšeničná krupica jemná dehydrovaná z Mlynu Pohronský Ruskov,
- šampóny Dixi,
- radoma zeleninová zmes anjelská,
- zubné pasty colgate, elmex, meridol (len v predajniach Tesco do 7. novembra 2017),
- podravka ochucovadlo 200 gramov (len do 7. novembra 2017).