PRAHA. Lidl spustil pilotný internetový obchod v Českej republike. Zatiaľ je určený len pre zamestnancov, v nadchádzajúcich týždňoch reťazec spustí e-shop naostro.
Lidl bude predávať on-line zatiaľ len spotrebný tovar, nie potraviny. Z veľkých potravinových reťazcov má internetový obchod v Česku len Tesco.
"Ponuka e-shopu bude zahŕňať spotrebný tovar ponúkaný v kamenných predajniach. Internetový obchod s potravinami aktuálne neplánujeme," povedala hovorkyňa firmy Zuzana Holá.
Nová etapa v rozvoji

Lidl-shop.cz v Českej republike je štvrtým internetovým obchodom spoločnosti Lidl a prvým v strednej a východnej Európe. Spoločnosť predáva online v Nemecku, Belgicku a Holandsku.
"Štart prvého Lidl e-shopu v strednej a východnej Európe znamená novú etapu v rozvoji Lidl nielen v Česku. Pevne verím, že záťažová skúška v podobe 9500 zamestnancov a ich najbližších poriadne otestuje všetky systémy ako na strane e-shopu, tak aj v našom logistickom centre, "povedal Pavel Stratil, generálny riaditeľ spoločnosti Lidl.
Test aj pre logistické centrum
Pilotná prevádzka internetového obchodu bude testom aj pre logistické centrum spoločnosti v Plzni. To spustilo prevádzku vlani v novembri a doposiaľ zásobuj internetové obchody v Nemecku, Belgicku a Holandsku.
Na 44-tisíc metroch štvorcových pozemku je uložených viac ako 19-tisíc druhov tovaru. Centrum v súčasnosti vyskladňuje priemerne 500-tisíc kusov za týždeň, do budúcna ráta až s milión kusmi týždenne.