Spoločnosť Apple krátko pred predstavením nového iPhone X odhalila nový koncept svojich predajní: obchody by mali byť v budúcnosti dvakrát väčšie a slúžili by aj ako verejné priestory, išlo by o akési námestia.
„Myslíme si, že predajne Apple sú naším najväčším produktom,“ povedala Angela Ahrendtsová, vedúca divízie maloobchodných operácií spoločnosti Apple.
„Je to vtipné, pretože ich už nenazývame obchodmi, ale námestiami, pretože sú to agory, miesta, kde sú všetci vítaní.“
Cieľom firmy je vytvoriť námestia, kde by mohli podľa Ahrendtsovej ľudia „oddychovať s priateľmi alebo počúvať miestnych umelcov cez víkendy“.
V obchodoch by zamestnanci učili deti a dospelých programovať, robiť lepšie fotografie, vyrábať videá či vyvíjať aplikácie. Miesta, ktoré dnes slúžia ako zákaznícka podpora a servis, by boli dotvorené stromami či inými rastlinami.
„Predajne Apple boli vždy niečím viac ako len predajnými miestami,“ povedal šéf spoločnosti Tim Cook.
„Ide najmä o učenie, inšpiráciu a spájanie ľudí. Naše obchody sú tiež najlepšími miestami na objavovanie či skúmanie nových produktov.“
Širší trend
Obchody a námestia k sebe patria už dávno, no experti na obchod a architektúru nie sú veľmi presvedčení o tom, že by sa firme Apple podarilo premeniť bežný obchod na skutočný verejný priestor.