MLADÁ BOLESLAV. Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto chce podľa odborárov presunúť výrobu následníka modelu Superb do Nemecka.
Dôvodom je veľký záujem po automobiloch Škoda a súčasné továrne vraj nedokážu tento dopyt uspokojiť.
Hovorca Škody Auto Zdeněk Štěpánek informáciu zatiaľ nepotvrdil, ale ani nevyvrátil.
Drahšia lokalita
Jednou z kľúčových komparatívnych výhod koncernu Volkswagen je možnosť zdieľania výrobných kapacít naprieč značkami, poukázal Štěpánek.

"Škoda Auto takto napríklad zabezpečuje výrobu vozidiel Seat vo svojich závodoch v Mladej Boleslavi a Kvasinách, alebo naopak, využíva kapacít závodu Volkswagen v Bratislave pre výrobu modelu Škoda Citigo. Vozidlá Škoda sa tiež vyrábajú v rovnakých fabrikách ako vozidlá ďalších značiek koncernu Volkswagen napríklad v Rusku alebo Alžírsku, " ďalej vysvetlil Štěpánek.
Na možnosť presunu výroby nástupníckeho modelu Superb poukázal predseda podnikovej rady Škoda Auto Jaroslav Povšík.
"Zvažuje sa presun následníka modelu Superb do omnoho drahšej lokality v Nemecku, čomu hodláme zabrániť," povedal Povšík v rozhovore pre týždenník Škodovácký odborár. Nástupca Superbu sa však do roku 2020 neobjaví.
Uspokoja dopyt?
Podľa portálu ihned.cz zvládne Škoda len ťažko uspokojiť vysoký dopyt po jej vozidlách pri súčasnom nastavení.
V súčasnej dobe sa firma stretáva s nedostatkom zamestnancov na robotníckych pozíciách, ktoré zháňa len veľmi ťažko, a to aj napriek nadpriemerným platom.
Okrem toho sa odborári pripravujú na kolektívne vyjednávanie, v ktorom budú požadovať, aby platy vzrástli o viac ako desať percent.
Škoda Auto je súčasťou nemeckej skupiny Volkswagen. V Českej republike prevádzkuje tri výrobné závody a zamestnáva asi 30-tisíc ľudí.
Vyrába tiež v Číne, Rusku, na Slovensku a v Indii, väčšinou prostredníctvom koncernových partnerstiev. Na Ukrajine a v Kazachstane vyrába v spolupráci s miestnymi partnermi. V roku 2016 dodala Škoda Auto zákazníkom celosvetovo 1,127.700 áut, tretí rok po sebe to bolo cez milión vozidiel.