BRATISLAVA. Bez peňazí, so zablokovanou kartou a meškajúcimi platbami. Aj takto môžu skončiť ľudia, ktorí sa rozhodnú prejsť z jednej banky do druhej a presun svojho účtu ponechajú na bankárov.
Banky totiž v súčasnosti ponúkajú takzvaný switching. Spočíva v tom, že nová banka všetko vybaví za klienta – zruší mu účet u konkurencie, otvorí nový u seba a nastaví na ňom všetky pôvodné inkasá a príkazy.
A hoci banky deklarujú, že je to jednoduchšie, ako keby si ľudia mali všetko obehať sami, nie vždy je to pravda.
Iba účet, nič viac
Ako switching prebieha, si vyskúšala autorka tohto článku. Celý účet zo Slovenskej sporiteľne si chcela presunúť do UniCredit Bank.

V pôvodnej banke nemala úver, hypotéku, kreditnú kartu ani povolené prečerpanie, čiže nič, čo by celý proces mohlo skomplikovať.
Na osobný účet však mala naviazané pravidelné mesačné sporenie.
Spočiatku prebiehalo všetko štandardne. Navštívila UniCredit Bank, otvorila si nový účet a požiadala, aby naň previedli všetky peniaze a trvalé príkazy zo starého účtu. Do pobočky Slovenskej sporiteľne nešla, všetko riešila s novou bankou.
Ani jedna z bánk ju potom nekontaktovala. Až po štyroch týždňoch si všimla, že jej prestala fungovať platobná karta zo starej banky a že sa jej úplne vyčistil internetbanking. Už sa z neho nič nedalo platiť.
Peniaze teda neboli v starej ani v novej banke a karta nefungovala.