BRATISLAVA. Po alpskom, gréckom, americkom či španielskom týždni bude aj slovenský. Lidl pridáva k tematickým akciám novinku – „Vyrobené na Slovensku“.
Od 2. októbra nájdu zákazníci v Lidli viaceré potraviny vyrobené práve u nás.
Najmenej domácich výrobkov
V budúcotýždňovej ponuke bude reťazec predávať napríklad smotanu, zakysanku, bryndzu, syry, polooštiepok, tresku v majonéze, držkový guláš, halušky, med, toaletný papier či slovenské víno.
Ponúkne aj zeleninu a ovocie vypestované slovenskými poľnohospodármi.

Hoci reťazec v minulosti povedal, že o slovenskom týždni neuvažuje, teraz priznal, že pozorne sleduje a vníma čoraz silnejší dopyt zákazníkov zo Slovenska po miestnych potravinách.

Zo všetkých obchodných reťazcov pôsobiacich na Slovensku ponúka Lidl najmenej potravín od domácich výrobcov.
Podľa prieskumu agentúry GfK z mája 2017 mal Lidl len 14-percentný podiel slovenských potravín na svojich pultoch.
Najviac slovenských výrobkov mala Coop Jednota - asi 56 percent. Od agentúry si prieskum objednala Potravinárska komora.
Majú viac dodávateľov
Počet slovenských dodávateľov v sieti Lidl narástol v porovnaní s minulým rokom o viac ako 13 percent, napísal reťazec v tlačovej správe. Aktuálny počet dodávateľov zo Slovenska je pritom 150.
Jeho hovorca Tomáš Bezák tiež informoval, že reťazec najnovšie ponúka slovenským dodávateľom možnosť predávať svoje výrobky v iných krajinách kde Lidl pôsobí.
Hodnota vyvezených tovarov bola v minulom obchodnom roku 37,5 milióna eur. Slovenské firmy takýmto spôsobom najviac exportovali do Česka, Maďarska, Litvy a Poľska, ich produkty sa však objavili napríklad aj v Nemecku, Chorvátsku či Slovinsku.

„Medzi najväčších vývozcov patria spoločnosti Agro Tami, Tatranská mliekareň, SHP Harmanec, Stepanow a Metsa Tissue,“ vymenúva Bezák.
Téma podpory slovenských potravinárov rezonuje na Slovensku už dlhšie. Tento týždeň napríklad Tesco spustilo kampaň, v ktorej umiestnilo domáce výrobky na jeden spoločný regál.