NEW YORK. Najcennejšou značkou sveta ostáva Apple. Jej hodnota sa medziročne zvýšila o tri percentá na viac ako 184 miliárd dolárov.
Vyplýva to z tohtoročného rebríčka stovky najcennejších značiek sveta, ktorý zostavuje výskumná spoločnosť Interbrand.

Na druhom mieste zostala značka Google, ktorej hodnota vzrástla o šesť percent na takmer 142 miliárd dolárov. Apple a Google sa držia na prvých dvoch priečkach rebríčka už piaty rok za sebou, upozorňuje Interbrand.
Na tretiu priečku sa tento rok dostala značka Microsoft, ktorá tak odsunula na štvrtú pozíciu značku Coca-Cola.Do prvej desiatky sa tento rok prvýkrát prebojovala značka Facebook, ktorá obsadila ôsme miesto. Jej hodnota stúpla takmer o polovicu na viac ako 48 miliárd dolárov.
Spoločnosť Interbrand do výpočtu hodnoty značiek zahŕňa napríklad finančné výsledky produktov a služieb ponúkaných pod danou značkou či vplyv značky na zákazníka.
Desať najcennejších značiek sveta
Poradie | Značka | Hodnota značky v miliardách dolárov | Medziročná zmena v % |
1. | Apple | 184,154 | +3 |
2. | 141,703 | +6 | |
3. | Microsoft | 79,999 | +10 |
4. | Coca-Cola | 69,733 | -5 |
5. | Amazon | 64,796 | +29 |
6. | Samsung | 56,249 | +9 |
7. | Toyota | 50,291 | -6 |
8. | 48,188 | +48 | |
9. | Mercedes-Benz | 47,829 | +10 |
10. | IBM | 46,829 | -11 |
Zdroj: Interbrand