SME

Výstavba trate, ktorá by prepojila Nitru s Bratislavou, by stála 140 miliónov eur

Výstavba železničnej trate, ktorá by priniesla priame prepojenie Nitry s Bratislavou, by stála zhruba 140 miliónov eur.

Ilustračné foto. Ilustračné foto. (Zdroj: Ján Krošlák, SME)

NITRA. Výstavba železničnej trate, ktorá by priniesla priame prepojenie Nitry s Bratislavou, by stála zhruba 140 miliónov eur. Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) si dali vypracovať štúdiu realizovateľnosti, podľa ktorej je výstavba chýbajúceho úseku trate Nitra - Trnovec nad Váhom technicky realizovateľná, problematická je však návratnosť investície.

"V rámci vypracovania štúdie realizovateľnosti prioritne pre elektrifikáciu trate Leopoldov - Nitra -Šurany z roku 2014 bola iniciatívne vypracovaná alternatíva nového železničného prepojenia Nitra - Trnovec nad Váhom, konkrétne Horné Krškany - Trnovec nad Váhom, na rýchlosť 160 kilometrov za hodinu, jednokoľajná trať,“ uviedla pre agentúru SITA Ivana Popluhárová z Odboru komunikácie Generálneho riaditeľstva ŽSR.

SkryťVypnúť reklamu

Problémom však je, že „z ekonomického hľadiska je počas hodnotiaceho obdobia projekt nenávratný“. O možnom časovom horizonte výstavby je podľa slov Popluhárovej predčasné hovoriť, pretože nie je spracovaná žiadna projektová dokumentácia.

O priame železničné prepojenie Nitry s Bratislavou sa usiluje mesto Nitra. Primátor Jozef Dvonč cez leto informoval, že rokoval s generálnym riaditeľom Železníc SR a predsedom Nitrianskeho samosprávneho kraja o možnej výstavbe tejto trate.

Podľa Dvonča by to prinieslo odľahčenie ciest, ktoré budú v súvislosti s príchodom automobilky Jaguar Land Rover do Nitry čeliť veľkému náporu.

Mesto sa tiež obáva, že už dnes zlá dopravná situácia v mestskej časti Krškany sa po príchode Jaguaru ešte zhorší a žiada od štátu preložku tejto cesty. Ministerstvo dopravy a výstavby SR zatiaľ konkrétne kroky v tomto smere nepodniká.

SkryťVypnúť reklamu

„Momentálne na tému realizovateľnosti tohto zámeru prebieha odborná diskusia, preto je priskoro hovoriť o časovom horizonte a konkrétnych krokoch,“ uviedla hovorkyňa rezortu dopravy Karolína Ducká.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

Komerčné články

  1. Poisťovníctvo je plné predsudkov. Dá sa však robiť inteligentne
  2. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  3. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  6. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  7. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  8. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  1. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  2. Študenti sa učili od najlepších šéfkuchárov na Slovensku
  3. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  6. Riaditeľ Budvaru: Ľudia poznajú rozdiel. Poctivý ležiak chce čas
  7. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  8. Najlepšia odmena za vysvedčenie? Kniha
  1. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 21 333
  2. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská 10 946
  3. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 10 685
  4. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 9 665
  5. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 7 631
  6. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou 5 591
  7. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci 5 139
  8. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 5 024
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Škoda Kodiaq RS

Oproti aprílu registrácie nových áut poklesli.


SITA 1
Diaľničiari otvorili ďalšiu časť stavby D1/D4 za Bratislavou.

Novootvorená vetva diaľnice je dlhá približne kilometer.


TASR 8
Ilustračná fotografia.

Motiváciou má byť konflikt na Blízkom východe.


TASR
Mesto Topoľčany.

Medzi top dlžníkmi dominujú fyzické osoby.


18
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 78 263
  2. Elena Antalová: Smutný a radostný odkaz pánovi Františkovi Mikloškovi 14 841
  3. Ivan Mlynár: Ako smerácke ku..y ( myslím kurzy ), odhalili korupciu rodiny Šimečkovcov a poslanca KDH Františka Majerského. 12 163
  4. Peter Franek: Výzva pre poslancov a voličov KDH. 8 149
  5. Milan Polician: Quiet quitting v ekonomike: keď firmy odchádzajú potichu 7 011
  6. Rado Surovka: Nie dôchodcovia, ale Ficovlády zruinovali Slovensko 6 704
  7. Vlado Jakubkovič: Muž je muž, žena je žena ... a Slovensko je v ... 6 066
  8. Radko Mačuha: Mám iba dve pohlavia: mužské a ženské. 3 863
  1. Tupou Ceruzou: Čo vie žena urobiť
  2. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka?
  3. Marcel Rebro: Začalo ďalších 7 dní bez vojny
  4. Marcel Rebro: Ukrajina krváca aj za nás. Len my zatvárame oči
  5. Marian Nanias: Jadrová energia – pozor na (nerozumných) politikov.
  6. Radko Mačuha: Tiso získal vďaka kolaborácii s Hitlerom Slovenskú štátnosť.
  7. Marcel Rebro: Ruské útoky na civilné ciele: Zámerné barbarstvo 21. storočia
  8. Radko Mačuha: Mám iba dve pohlavia: mužské a ženské.
SkryťZatvoriť reklamu