SME

Mýto v Európe dražie. Kamionisti za cesty priplácajú

Na Slovensku sú mýtom spoplatnené diaľnice, rýchlostné cesty a cesty prvých tried.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: Archív SME/Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Kým v roku 2016 ceny za mýto nestúpali, v roku 2017 nastal opäť obrat. Kamionisti si za prepravu tovaru po cestách priplácajú.

V niektorých krajinách ceny buď dosiahli rekordné hodnoty, alebo sa cestná sieť zásadným spôsobom rozšírila, čo dopravcom spôsobilo vyššie náklady.

Dokazujú to štatistiky spoločnosti DKV Euro Service. „Keďže preprava zostáva oblasťou podnikania s nízkymi maržami, dopravca bolestivo cíti v nákladoch každý cent navyše,“ hovorí riaditeľ slovenskej a českej pobočky DKV Euro Service Ondřej Pavlík.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Érsek odporuje Bruselu, nesúhlasí s mýtom pre osobné autá Čítajte 

Tohtoročné zdražovanie mýta preto podľa neho výrazne ovplyvní hospodárenie nákladných dopravcov. Na Slovensku sa ceny mýta priamo nezvyšovali už niekoľko rokov.

Štát však v tomto roku otvoril úsek rýchlostnej cesty neďaleko Zvolena a spustí diaľničný obchvat Žiliny.

Kde sa zdražovalo

V Európe mýto začalo dražieť už na začiatku tohto roka. Vtedy ceny za prejazd svojou krajinou dvihlo Rusko, keď pre kamionistov stúpli o viac ako tretinu.

Kým vlani platili kamionisti za prejazd jedného kilometra 1,8 centa, v tomto roku ide o 2,8 centa na kilometer.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C54P7 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Európska únia

Ilustračné foto.

Európsky ekonomický systém sa ešte nesformoval, tvrdí ECB.


TASR
Moldavská prezidentka Maia Sanduová.

Lídri potvrdili, že budúcnosť Moldavska vidia v Európskej únii.


TASR
Ilustračné foto.

Európska komisia kritizovala rozhodnutie Číny.


TASR
Súvisiace témy: Európska komisia, Európa
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

Komerčné články

  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 13 236
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 251
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 3 993
  4. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 3 488
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 3 223
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 626
  7. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 622
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 266
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

Európsky ekonomický systém sa ešte nesformoval, tvrdí ECB.


TASR
Pšenica vyniesla málo.

V roku 2024 sa doviezli výrobky za vyše 7,8 miliardy eur.


TASR
Sídlo OPEC vo Viedni.

Ťažbu zvýši osem členských krajín aliancie, medzi nimi USA aj Rusko.


TASR
Ilustračné foto

Zvažuje sa odloženie povinného pokrytia tunelov do konca roka 2028,


TASR 2
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  6. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 27 225
  2. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 18 318
  3. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 18 014
  4. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 15 253
  5. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 735
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 610
  7. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma! 5 322
  8. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 5 269
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
SkryťZatvoriť reklamu