SME
Utorok, 5. júl, 2022 | Meniny má Cyril, Metod

ČESMAD žiada samostatnú európsku smernicu pre cestnú dopravu

Cestní dopravcovia majú výhrady aj k cestnému balíku Európskej komisie, v ktorom podľa nich prevládajú negatívne zmeny nad pozitívnymi.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SME - Jozef Jakubčo)

BRATISLAVA. Pripravený návrh smernice Európskej komisie o vysielaní pracovníkov podľa Združenia cestných dopravcov SR ČESMAD Slovakia značne skomplikuje medzinárodnú cestnú dopravu a spôsobí veľké administratívne a ekonomické problémy slovenským dopravcom.

Medzinárodná cestná doprava by podľa združenia mala byť z uvedenej smernice vylúčená, prípadne pre cestnú dopravu by mala vzniknúť samostatná smernica.

Prezident ČESMAD-u Pavol Jančovič si myslí, že viaceré navrhované opatrenia v európskej smernici sú nezmyselné a nerealizovateľné.

SkryťVypnúť reklamu

Nezmyselný návrh

"Náš cieľ je vytvoriť špeciálnu smernicu pre cestnú dopravu. Naši zahraniční kolegovia sú oveľa radikálnejší a trvajú na tom, a bodaj by sa nám to podarilo, aby cestná doprava bola absolútne vyňatá zo smernice pre vysielanie pracovníkov," povedal Jančovič v piatok na tlačovej besede.

Prečítajte si tiež: Štát súhlasí, aby si za volanty kamiónov a autobusov sadali aj mladší šoféri Čítajte 

Za nezmyselný označil napríklad návrh, aby vodiči strávili odpočinok 45 hodín mimo vozidla v zahraničí. Napríklad vodič kamiónu naloženého televízormi má povinnosť od poisťovne neopúšťať kamión, stáť len na vopred určených parkoviskách.

"Neviem si predstaviť, že by sme mali vodiča odtiaľ zobrať, ísť ho niekam uložiť, kde si má odpočinúť. Alebo má ísť spať do stanu vedľa parkoviska? Nie je to v tomto smere jasné," uviedol Jančovič.

Ako ďalší príklad spomenul 24-mesačný limit na to, že vysielaný pracovník musí skončiť, alebo sa prihlásiť.

SkryťVypnúť reklamu

Kam sa majú prihlásiť

"Chápem robotníka na stavbe atómovej elektrárne, ktorá možno trvá päť alebo desať rokov, že je tam najatý na celú dobu. Po dvoch rokoch sa prihlási v konkrétnom štáte. Neviem, kam mám prihlásiť vodiča, ktorý cestuje do Rakúska, Nemecka, Francúzska," priblížil šéf ČESMAD-u Slovakia.

Sektor medzinárodnej cestnej dopravy je veľmi špecifický, keďže vodiči často jazdia z jednej krajiny do druhej v Európe.

"Preto je nezmyselné uplatňovať na vodičov rovnaké pravidlá ako napríklad na montážnikov alebo stavebných robotníkov, ktorí sa na pracovisku v danej krajine zdržia aj niekoľko mesiacov. Dopravcom by tým vznikla vysoká administratívna záťaž," uviedol generálny tajomník združenia Ivan Rusko.

"Ide nám o to, aby vodiči mali slušný príjem, aby sme všetci cestní dopravcovia v rámci Európskej únie mali rovnaké pravidlá. Máme mať rovnaké pravidlá, rovnaký prístup k trhu ako akýkoľvek francúzsky, nemecký, rumunský alebo český dopravca," povedal Jančovič s tým, že sú rozhodne proti diskriminácii.

SkryťVypnúť reklamu

Cestovný balík

Cestní dopravcovia majú výhrady aj k cestnému balíku Európskej komisie, v ktorom podľa nich prevládajú negatívne zmeny nad pozitívnymi. Opatrenia, ktoré boli predstavené koncom mája tohto roku, sú zamerané na modernizáciu európskej mobility a dopravy.

"Jeden z návrhov cestného balíčka hovorí o tom, že vodiči budú musieť tráviť svoj týždenný čas odpočinku doma. Prakticky to znamená, že vodič po troch týždňoch sa musí vrátiť domov. Týmto ustanovením by sa mali obmedziť praktiky niektorých dopravcov z krajín ako napríklad Rumunsko, Bulharsko, ktorí vysielali svojich vodičov na dlhšie cesty trvajúce aj tri mesiace," informoval prvý viceprezident ČESMAD-u Pavol Hudák.

Nedostatok vodičov

Združenie opäť upozornilo na nedostatok vodičov nákladných vozidiel a autobusov, ktorých chýba zhruba tisícdvesto. Súvisí to aj s minimálnym vekom vodičov, kedy môžu začať jazdiť s kamiónmi a autobusmi. V súčasnosti môžu vodiči kamiónov jazdiť od 21 a vodiči autobusov od 24 rokov.

SkryťVypnúť reklamu

"Uvítali by sme zmenu zákona o cestnej premávke, keby sa táto veková hranica posunula pri vodičoch kamiónov na osemnásť rokov a pri vodičoch autobusov na 21 rokov," povedal druhý viceprezident ČESMAD-u Peter Sádovský.

"Pre nás dopravcov je veľmi dôležité podchytiť si vodičov skôr, a nie až vo veku 21 rokov, pretože dovtedy sa zamestnajú v inom sektore," dodal Sádovský.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (5. 7. 2022)
USD 1.046
AUD 1.521
CZK 24.745
JPY 141.510
CAD 1.344
GBP 0.860
HUF 401.520
PLN 4.710
CHF 1.004
SEK 10.766

Zobraziť kompletný kurzový lístok

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kam na samozbery marhúľ, broskýň, levandule alebo malín
  2. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články
  3. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti
  4. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  5. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  6. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  8. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  1. Kam na samozbery marhúľ, broskýň, levandule alebo malín
  2. OverenaSpolocnost.sk - novinka v oblasti účtovných auditov
  3. Nadšenie zo skúsenosti prenášajú v dm na zákazníka
  4. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články
  5. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti
  6. Kamery do auta: Čo dokážu a akú by ste si mali vybrať?
  7. Meranie rýchlosti v úsekoch už nebude pre vodičov problémom
  8. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 16 069
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 853
  3. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 12 228
  4. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 435
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami 5 425
  6. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti 5 095
  7. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 4 900
  8. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články 2 244

Blogy SME

  1. Janka Bittó Cigániková: Takto by sme nemocnice (nie len) z plánu obnovy riešili my
  2. Jiří Ščobák: Odporúča sa zobrať dnes hypotéku? Ako myslia a čo robia banky na Slovensku?
  3. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  4. Jiří Ščobák: Rozhovor: Ako mám budovať finančnú rezervu a žiť lepší život?
  5. Jana Melišová: Ako ovplyvňujú sankcie voči Rusku svetový obchod? Sú obavy z rastu cien reálne?
  6. Jiří Ščobák: Ako získať peniaze na rozbeh startupu? Odborníci radia
  7. Jiří Ščobák: Analytici odpovídají: Kolik mám investovat do krypta? Které mi doporučují? Budou kryptoměny v roce 2022 prosperovat?
  8. INEKO: Vďaka biosimilárnym liekom Slovensko ušetrí 32 miliónov eur ročne
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 23 470
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 13 313
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 11 199
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 10 079
  5. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 4 816
  6. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 050
  7. Martin Greguš: Ministerka Remišová s notebookom s nalepeným heslom na obrazovke...Je toto normálne? 2 932
  8. Monika Kusendová: Bežky-pešky po Chorvátsku: Od Cresu, cez Krk, Rab až do Národného parku Velebit 2 922
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto

Z pohľadu cien kľúčových komodít patria Slováci k najzraniteľnejším v EÚ.


1. júl

Za prácou odchádzajú do zahraničia.


3. júl
Súboje Petra Sagana a Wouta van Aerta v rokoch 2020 a 2022 na Tour de France.

Elite národný rozhodca Lukáš Radosa hodnotí súboje na Tour de France.


3 h
Predseda SaS Richard Sulík.

Republiková rada SaS zasadne v stredu popoludní.


a 1 ďalší 7 h

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto

Región čakajú výrazné zmeny.


1. júl
Vodíkové auto z dielne Technickej univerzity Košice reprezentovalo Slovensko na Expo v Dubaji.

Živčák: Mohlo by pribudnúť 10-tisíc miest.


3. júl

Chce u nás vyrábať elektromobily.


1. júl
Ilustračné foto

Z pohľadu cien kľúčových komodít patria Slováci k najzraniteľnejším v EÚ.


1. júl

Blogy SME

  1. Janka Bittó Cigániková: Takto by sme nemocnice (nie len) z plánu obnovy riešili my
  2. Jiří Ščobák: Odporúča sa zobrať dnes hypotéku? Ako myslia a čo robia banky na Slovensku?
  3. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  4. Jiří Ščobák: Rozhovor: Ako mám budovať finančnú rezervu a žiť lepší život?
  5. Jana Melišová: Ako ovplyvňujú sankcie voči Rusku svetový obchod? Sú obavy z rastu cien reálne?
  6. Jiří Ščobák: Ako získať peniaze na rozbeh startupu? Odborníci radia
  7. Jiří Ščobák: Analytici odpovídají: Kolik mám investovat do krypta? Které mi doporučují? Budou kryptoměny v roce 2022 prosperovat?
  8. INEKO: Vďaka biosimilárnym liekom Slovensko ušetrí 32 miliónov eur ročne
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 23 470
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 13 313
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 11 199
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 10 079
  5. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 4 816
  6. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 050
  7. Martin Greguš: Ministerka Remišová s notebookom s nalepeným heslom na obrazovke...Je toto normálne? 2 932
  8. Monika Kusendová: Bežky-pešky po Chorvátsku: Od Cresu, cez Krk, Rab až do Národného parku Velebit 2 922
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu