SME

Bratislava, Zvolen či Košice. Štátne železnice žiadajú viac vlakov

Železničná spoločnosť Slovensko rokuje s ministerstvom dopravy o zvýšení počtu vlakových kilometrov.

Vlaky by v budúcnosti mohli pribudnúť aj v okolí Zvolena a Banskej Bystrice.Vlaky by v budúcnosti mohli pribudnúť aj v okolí Zvolena a Banskej Bystrice. (Zdroj: SME/Ján Krošlák)

BRATISLAVA. Cestujúci, ktorí využívajú vlaky, by mohli mať v budúcnosti viac možností. Od ministerstva dopravy ďalšie spoje žiada štátna Železničná spoločnosť Slovensko.

Súhlas ministerstva je dôležitý, keďže štát si cezeň objednáva verejnú dopravu.

Naposledy sa vlaky pridávali v roku 2014, keď vládny Smer presadil bezplatné cestovanie pre študentov a dôchodcov. Vtedy do cestovného poriadku pribudlo 105 nových spojov.

„Vo zvýšenie výkonov dúfame najmä v okolí Bratislavy, a to prednostne počas dopravných špičiek,“ povedal hovorca ZSSK Tomáš Kováč.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Z východu na západ rýchlejšie, železnice uzavreli megatender na rušne Čítajte 

Viac kilometrov, viac peňazí

Štátny dopravca podľa informácií SME žiada o 1,5 milióna vlakových kilometrov ročne viac, ako prevádzkuje v súčasnosti.

Štát si dnes od ZSSK objednáva necelých 32 milióna vlakových kilometrov.

Štátna spoločnosť by rada pridala viac vlakov do okolia ďalších veľkých miest a súmestí, ako napríklad Bratislava a Trnava, Košice a Prešov, či Banská Bystrica a Zvolen.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C54G2 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Železničná spoločnosť Slovensko

Súvisiace témy: Vlaky, Diaľnice, Árpád Érsek
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

Komerčné články

  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 13 361
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 257
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 3 970
  4. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 3 494
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 3 211
  6. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 640
  7. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 619
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 278
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

Európsky ekonomický systém sa ešte nesformoval, tvrdí ECB.


TASR
Pšenica vyniesla málo.

V roku 2024 sa doviezli výrobky za vyše 7,8 miliardy eur.


TASR
Sídlo OPEC vo Viedni.

Ťažbu zvýši osem členských krajín aliancie, medzi nimi USA aj Rusko.


TASR
Ilustračné foto

Zvažuje sa odloženie povinného pokrytia tunelov do konca roka 2028,


TASR 2
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 27 247
  2. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 18 322
  3. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 17 982
  4. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 15 636
  5. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 739
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 618
  7. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma! 5 348
  8. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 5 292
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
SkryťZatvoriť reklamu