BRATISLAVA. Ešte vlani štát chcel, aby diaľnicu D1 medzi Vajnormi a Triblavinou rozšíril súkromník v rámci verejno-súkromného partnerstva (PPP). Zákazku mu chcel pribaliť bez súťaže.
Národná diaľničná spoločnosť začala pripravovať súťaž, cez ktorú chce zadať zákazku na výstavbu križovatky, ktorá spojí budúcu diaľnicu D4 s autostrádou D1, ale aj rozšíri štvorprúdovú cestu na osem pruhov.
„Pripravujeme verejné obstarávanie na to, aby sme boli istení, ak sa nedohodneme s koncesionárom,“ povedal ešte minulý týždeň minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd) na stretnutí lídrov slovenského stavebníctva.

Čo sa môže stať
Krok, ktorý urobila Národná diaľničná spoločnosť, neznamená, že súťaž naozaj aj bude. V budúcnosti si to stále môže rozmyslieť. Jej snaha sa totiž dá interpretovať aj tak, že začína tlačiť na rýchlu dohodu so súkromníkom.
Diaľnicu D4 od Jaroviec po Raču stavia štát cez PPP projekt. Výstavbu zorganizuje a financuje súkromný partner, ktorý potom cestu aj tridsať rokov prevádzkuje a udržiava. Štát mu za výstavbu a prevádzku každoročne platí.